|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۳۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه، امروز- شنبه- تظاهرات صدها معترض بحرینی را که در چهارمین سالگرد قیام این کشور به خیابان‌ها ریخته بودند، با شلیک گاز اشک‌آور و بمب صوتی سرکوب کردند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها زن و مرد معترض بحرینی، امروز همزمان با چهارمین سالگرد انقلاب در این کشور به خیابان‌ها ریختند که با گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی نیروهای امنیتی مواجه شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند تظاهرات‌کنندگان در روستاهای شیعه‌نشین پرچم بحرین را همراه با تصاویری از میدان «اللولو» که مرکز آغاز قیام مسالمت‌آمیزشان بود، با خود حمل می‌کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین در حالی‌که تصاویری از فعالان بازداشت شده در جریان انقلاب بحرین را در دست داشتند، شعارهای «سرنگون باد حمد»، «هیهات منا الذلة» و «روح و خونمان را فدای بحرین می‌کنیم»، سر می‌دادند.

شاهدان عینی افزودند نیروهای پلیس بحرین در حالی‌که از ورود تظاهرات کنندگان به خیابان‌های اصلی جلوگیری می‌کردند، به سمت معترضان گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی شلیک کردند.

طبق گفته شاهدان، نیروهای پلیس رژیم حاکم بر کشور حضوری گسترده در ورودی روستاهای شیعه‌نشین و راه‌های اصلی سرتاسر کشور داشتند و ورودی‌های برخی روستاهای شیعه‌نشین را با سیم‌های خاردار مسدود کردند.

در مقابل، معترضان از سنگ، سطل آشغال و شاخه درختان برای مسدود کردن خیابان‌ها استفاده کردند. همچنین گزارش شده است در برخی روستاها معترضان لاستیک‌ها را آتش می‌زدند.

جریان مخالف در بحرین در عین حال در «توییتر» با اعلام این که پلیس گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کرده است، تصاویری از معترضان مجروح، منتشر کردند که در تظاهرات امروز مصدوم شده‌اند. به گفته مخالفان، شماری از تظاهرات کنندگان نیز بازداشت شدند.

در همین حال، «طارق حسن الحسن» رئیس اداره امنیت بحرین شرکت کنندگان در تظاهرات چهارمین سالگرد قیام در این کشور را «مخلان امنیت» خواند و هشدار داد با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین