|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۸
کد خبر: ۳۷۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
امیدواریم که آزادی این دو اسیر منجر به اقدامات مشابه در روزهای آتی شود و شهروندان فرانسوی را نیز شامل شود. تمام تلاش خود را می‌کنم که از تنش‌ها از جمله در لبنان اجتناب شود اما اوضاع امنیتی همچنان باثبات نیست.

رئیس‌جمهوری فرانسه با تقدیر از نقش قطر در آزادی دو اسیر آمریکایی نزد حماس گفت: «به حزب‌الله لبنان پیام‌های کاملا مستقیمی در راستای اجتناب از افزایش تنش‌ها دادیم.»

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، امانوئل مکرون در اظهاراتی گفت که در نشست «صلح» مصر شرکت نخواهد کرد اما بعید نیست که در روزها یا هفته‌های آتی سفری به خاورمیانه داشته باشد.

او تاکید کرد که فرانسه پیام‌های کاملا مستقیمی به حزب‌الله در راستای اجتناب از تنش ارسال کرد.

مکرون در ادامه خاطرنشان کرد که قطر نقش بسیار مهمی در راستای آزادی دو اسیر آمریکایی نزد حماس ایفا کرده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: امیدواریم که آزادی این دو اسیر منجر به اقدامات مشابه در روزهای آتی شود و شهروندان فرانسوی را نیز شامل شود. تمام تلاش خود را می‌کنم که از تنش‌ها از جمله در لبنان اجتناب شود اما اوضاع امنیتی همچنان باثبات نیست.

به گزارش ایسنا، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس، ساعاتی پیش از آزادی دو اسیر آمریکایی (مادر و دختر) خبر داد. گردان‌های قسام در بیانیه‌ای تاکید کردند که این اقدام در پی تلاش‌های قطر و با انگیزه‌های بشردوستانه انجام شد.

سخنگوی قسام گفت: «این اقدام را انجام دادیم تا به مردم آمریکا و دنیا ثابت کنیم ادعاهای بایدن و دولت فاشیستی او صحت ندارد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین