|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۷۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
ساکنان عسقلان یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین که از آغاز عملیات طوفان الاقصی زیر حملات موشکی سنگین مقاومت فلسطین قرار گرفته است، احساس می‌کنند که تل آویو کاری برای آنها انجام نمی دهد.

مهر: 14 روز پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین، جنگنده‌های رژیم همچنان به کشتار مردم غزه ادامه می‌دهند و ارتش صهیونیستی نیز مدعی شده که آماده آغاز عملیات زمینی در غزه است.

در ۱۳ روز گذشته پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» و تحمیل شکست سنگین اطلاعاتی و نظامی بر رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های رژیم به صورت مداوم به کشتار مردم غزه و انهدام مناطق مسکونی مشغول بودند؛ جنایتی که با واکنش دولتهای مختلف در سطح جهان و تظاهرات گسترده مردم مسلمان منطقه و مردم مناطق مختلف جهان روبرو شده است؛ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که کابینه رژیم برای آغاز عملیات زمینی در غزه و «نابودی کامل حماس» به ارتش چزاغ سبز نشان داده است. اخبار لحظه‌به‌لحظه روز چهاردهم تحولات جنگ در غزه و اراضی اشغالی در ادامه می‌آید.

۸۰ درصد اسراییلی‌ها نتانیاهو را مسبب اوضاع می‌دانند/ ساکنان عسقلان: بدون حمایت رها شده‌ایم

ساکنان عسقلان یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین که از آغاز عملیات طوفان الاقصی زیر حملات موشکی سنگین مقاومت فلسطین قرار گرفته است، احساس می‌کنند که تل آویو کاری برای آنها انجام نمی دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلا م کردند که هشتاد درصد از اسراییلی ها بر این باورند که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مسئول آنچه است که در شهرک های صهیونیست نشین در اطراف غزه رخ داد.

جدیدترین موضع‌گیری بن سلمان درباره تحولات غزه

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر اهمیت همکاری برای آماده سازی شرایط برای بازگشت ثبات و احیای روند صلح که دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود را تضمین کند، تاکید کرد.

سی‌ان‌ان: گذرگاه رفح امروز هم باز نخواهد شد

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرد که گذرگاه رفح امروز جمعه به علت وجود موانع و اختلافاتی در گفت‌وگوهای بین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی باز نخواهد شد.

پیش از این منابع مصری اعلام کرده بودن که به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه دولت مصر روز جمعه گذرگاه رفح را بازگشایی می‌کند.

حال‌وهوای غزه در صبح روز چهاردهم جنگ

رسانه‌های فسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح روز چهاردهم را با بمباران مناطق مسکونی محله «تل‌الهوا» در غرب نوار غزه آغاز کردند.


کودکان و غیرنظامیان هدف اصلی رژیم صهیونیستی

شبکه الجزیره با انتشار اینفوگرافی با مقایسه جنگ اوکراین و عملیات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشان داد که در ۲۰ ماه پس از جنگ اوکراین ۵۵۴ کودک کشته شدند، اما در ۹ روز اول جنگ در نوار غزه ۷۲۴ کودک در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

لازم به تأکید است که براساس تازه‌ترین آمار رسمی ۱۳ روز پس از عملیات رژیم در نوار غزه تاکنون ۳۷۸۵ نفر شهید شدند که از این تعداد ۱۵۲۴ کودک هستند؛ ۱۳ هزار نفر نیز زخمی شدند.

رویترز: اسراییل شهرک‌های نزدیک به مرز لبنان را تخلیه می‌کند

در آستانه عملیات قریب‌الوقوع زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه و احتمال ورود جدی‌تر حزب‌الله لبنان به جنگ، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از طرحی برای تخلیه ساکنان شهرک «کریات شمونا» در نزدیکی مرز لبنان خبر داد.

بمباران بامدادی خانه‌های مسکونی از شمال تا جنوب نور غزه

یک منبع پزشکی به الجزیره گفته است که حداقل ۱۴ شهید و بیش از ۶۰ مجروح در حملات اسرائیل علیه ۶ خانه در خان یونس ثبت شده است. گفته شده این ۶ خانه بصورت همزمان هدف بمباران قرار گرفته‌اند.

۱۳ شهید نیز در سلسله حملات اسرائیل به جنوب نوار غزه ثبت شده است. همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی علیه خانه‌ای در جنوب نوار غزه، ۸ فلسطینی از جمله تعدادی از کودکان جان خود را از دست دادند.

هواپیماهای جنگی اشغالگر همچنین خانه خانواده «الباشیتی» را بر سر ساکنان آن در خان یونس بمباران کردند و این بمباران منجر به شهادت تعدادی از اعضای این خانواده شد.

توپخانه رژیم صهیونیستی همزمان مناطق مجاور حصار مرزی در شرق نوار غزه را با گلوله هدف قرار داد.

هواپیماهای جنگی اشغالگر خانه متعلق به خانواده «ابو الناجا» در شهر خان یونس را هم هدف قرار دادند که در جریان این بمباران تعدادی از اعضای این خانواده مجروح و شهید شدند.

همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیل منزل خانواده شهید خالد صباح را در روستای عریف در جنوب نابلس در کرانه باختری منفجر کردند.

کارمندان کنگره آمریکا خواستار آتش بس در نوار غزه شدند

تعداد زیادی از کارمندان کنگره آمریکا خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه شدند.

در همین ارتباط نیز ۴۱۱ کارمند در دفاتر اعضای کنگره آمریکا با انتشار نامه‌ای سرگشاده از قانونگذاران خواسته‌اند تا برای برقراری آتش بس در نوار غزه اقدامات و گام‌های لازم را دنبال کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین