|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
کد خبر: ۳۷۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: «اگر ایالات متحده به قطع اشتهای پوتین برای قدرت و کنترل در اوکراین کمک نکند، تهاجم وی متوقف نخواهد شد و رویکردی مشابه در لهستان یا کشورهای بالتیک در پیش خواهد گرفت».

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از ارائه کمک به رژیم صهیونیستی و اوکراین در دوران جنگ به عنوان یک «سرمایه گذاری هوشمندانه» یاد کرد.

بایدن که پس از سفر اخیر به سرزمین‌های اشغالی صحبت می‌کرد، در ادامه مدعی شد که حماس و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تهدیدهای متفاوتی را به نمایش می‌گذارند، اما وجه مشترک آنها این است که هر دو می‌خواهند یک دموکراسی همسایه را به طور کامل نابود کنند.

وی افزود: «می‌دانم این درگیری‌ها می‌توانند دور به نظر برسند و طبیعی است که بپرسیم چرا این موضوع برای آمریکا اهمیت دارد. بنابراین اجازه دهید با شما در میان بگذارم که چرا اطمینان از موفقیت اسرائیل و اوکراین برای امنیت ملی آمریکا حیاتی است. تاریخ به ما آموخته است که وقتی تروریست‌ها بهای ترور خود را نمی‌پردازند، وقتی دیکتاتورها بهایی برای تجاوزات خود نمی‌پردازند، باعث هرج و مرج و مرگ و ویرانی بیشتر می‌شوند».

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: «اگر ایالات متحده به قطع اشتهای پوتین برای قدرت و کنترل در اوکراین کمک نکند، تهاجم وی متوقف نخواهد شد و رویکردی مشابه در لهستان یا کشورهای بالتیک در پیش خواهد گرفت».

وی مدعی شد: «در مورد مناقشه با حماس، حمایت از اسرائیل بخشی از هدف ایالات متحده برای ساختن آینده‌ای بهتر برای خاورمیانه است» .

بایدن افزود: «با مسئول دانستن گروه حماس برای حملات تروریستی، ایالات متحده می‌تواند به جلوگیری از افزایش درگیری‌های آینده در منطقه کمک کند».

وی ادامه داد: «ائتلاف‌های آمریکا چیزی است که ما را ایمن نگه می‌دارد. ارزش‌های آمریکایی چیزی است که ما را به شریکی تبدیل می‌کند که سایر کشورها می‌خواهند با آن همکاری کنند. اگر از اوکراین دور شویم، اگر به اسرائیل پشت کنیم، همه را به خطر می‌اندازیم و این ارزشش را ندارد».

این سخنرانی در آستانه درخواست کاخ سفید از کنگره برای تأمین کمک مالی ۱۰۰ میلیارد دلاری به منظور ارسال کمک و منابع به اوکراین، اسرائیل، تایوان و مرز ایالات متحده با مکزیک انجام شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین