|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۳۷۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه که اکنون در جده عربستان در حال برگزاری است گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب کشتار در بیمارستان المعمدانی غزه شد و این کشتار چهره شیطانی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نشان داد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه حمله به بیمارستان «المعمدانی» چهره شیطانی نتانیاهو را نشان داد، گفت «مسئولیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه برعهده آمریکاست».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه که اکنون در جده عربستان در حال برگزاری است گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب کشتار در بیمارستان المعمدانی غزه شد و این کشتار چهره شیطانی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نشان داد.

وی تاکید کرد که مسئولیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه برعهده آمریکا است.

به گزارش الجزیره، امیرعبداللهیان گفت: منطقی نیست که مقاومت بیمارستان المعمدانی را بمباران کرده باشد.

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: باید دادگاه بین‌المللی مختص جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی تشکیل داد.

وی گفت: زمان آن رسیده است که کشورهای اسلامی روابط خود را به طور کامل با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

وزیر خارجه ایران افزود: مساله فلسطین امروز به محور وحدت جهان اسلام تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا و غرب مرتکب جنایت‌های جنگی، پاکسازی نژادی و نسل‌کشی می‌شود. بمباران غیرنظامیان در بیمارستانی در غزه با هیچ منطقی سازگار نیست.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد که تداوم غصب سرزمین فلسطین بخشی از جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساله فلسطین باید مساله اول جهان اسلام بماند، گفت: عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که مساله فلسطین هنوز زنده است. ضروری است که کشورهای اسلامی تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی وضع کنند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: از سفرای کشورهای عضو ژنو می‌خواهیم که نقش فعالی در پیگیری قانونی جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند. ما خواستار نشست فوری شورای حقوق بشر در حمایت از مساله فلسطین و بررسی کشتارهای غزه هستیم. ما همچنین خواستار اعزام هیاتی از کشورهای اسلامی به غزه و بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستیم.

امیرعبداللهیان گفت: هر گونه کوچاندن اجباری مردم غزه را شدیدا محکوم می‌کنیم و آن را جنایت جنگی دیگر رژیم صهیونیستی می‌دانیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین