|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۷۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸
عاملی ادامه داد: شش فرزند او و خواهرش شهید شدند. سه فرزند او را شهید کردند و هنوز ۵۰ قطعه ترکش در بدن ایشان وجود دارد و زمانی که او را دستگیر کردند با بدن رنجور به زندان منتقل شدند و ۶ سال در زندان ماندند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیخ زکزاکی سرباز امام زمان است.

به گزارش ایلنا، در آیین اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی "سعیدرضاعاملی" عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشکده مطالعات جهان گفت: شیخ زکزاکی استاد اندیشمند و مصلح بزرگ اجتماعی است که به تعبیر رهبر انقلاب مجاهد فی سبیل الله است. وی نه تنها باعث افتخار جهان آفریقا بلکه افتخار ما ایرانیان و همه انقلابیون است. به عنوان کسی که مسئولیت شورای علمی را برعهده داشتم چند نکته را یادآوری می‌کنم؛ شیخ زکزارکی را خداوند عزیز کرد. همه زورگویان تلاش کردند او را به زمین بزنند و ایمان و دین داری به ایشان عزت داد. دانشگاه تهران دکتری افتخاری را به کسی می دهد که نماد واقعی مقاومت است و نه تنها خودش که خانواده  و همسر گرامی ایشان نیز اینچنین هستند.

عاملی با تاکید به مطالعه کتاب همسر شیخ زکزاکی گفت: این کتاب حکایت از این دارد که چه شور و فداکاری در این خانواده وجود دارد. اگر در کار برای خدا منتظر تمجید هستید، باید بدانید که در کار انقلابی به کسی جایزه نمی‌دهند و کارتان برای خدا است و کسی که برای خدا قدم برمی دارد انتظار تشویق ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کارهای شیخ زکزاکی، اعتکاف های هفت روزه، عبادات و‌ مجاهدت های ایشان یکی از پنجره های موفقیت او بوده است. ایشان برای همراهان خود شرط دائم الذکر بودن و نماز و روزه و رعایت اخلاق و کرامت انسانی و شرکت در مراسمات را تعیین کرده بودند. نکات یازدهگانه‌ای که وی داشته در کتاب زندگی او آمده است.

عاملی ادامه داد: شش فرزند او و خواهرش شهید شدند. سه فرزند او را شهید کردند و هنوز ۵۰ قطعه ترکش در بدن ایشان وجود دارد و زمانی که او را دستگیر کردند با بدن رنجور به زندان منتقل شدند و ۶ سال در زندان ماندند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسعود شجره همه بنیه خود را برای حمایت از شیخ زکزاکی گذاشت. روزی که مشت به چشمان زکزاکی زدند فراموش نمی شود؛ ضربه ای که بینایی او را دچار مشکل کرد. پس راه خدا رنج و محنت دارد و ما امروز شاهد مقاومت مردم فلسطین هستیم.

عاملی اطهار کرد: دانشگاه تهران تا به حال به ۶۹ نفر دکتری افتخاری داده است و به جرات می‌گویم اعطای دکتری به شیخ زکزاکی بالاترین دکتری افتخاری است که اعطا می شود.

عاملی تصریح کرد: این صلحی که دکترای افتخاری آن به شیخ زکزاکی اعطا شد، صلح مهدوی است. هنگام ظهور جامعه ای ایجاد می شود که برکت از زمین می روید و تمدن نوین اسلامی که رهبر انقلاب از آن گفته است محقق می شود . امروز استکبار ۷۸۰ پایگاه نظامی در دنیا ساخته و مقاومت پابرجاست و ما امیدواریم شاهد روز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.

شیخ زکزاکی سرباز امام زمان است

"عبدالحسین خسروپناه" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اعطای دکتری افتخاری به شیخ زکزاکی گفت: علامه زکزاکی شهید زنده است و قطعا سرباز امام زمان هستید. وقتی قرار شد محضر شما برسم به نیت زیارت یکی از سربازان امام زمان خدمتتان رسیدم. شما دانشجویان نیز امروز سرباز خالص امام زمان را زیارت کردید پس قدر بدانید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاهیان فرصت خوبی دارند که نسبت به رفتار و زیست علامه زکزاکی نظریه هویت استخراج کنند. کار جهادی ایشان ظرفیت کشف نظریه های علوم انسانی را دارد. همچنین هنرمندان برای ساخت فیلم از زندگی این عالم و شهید زنده بهره ببرند.

شیخ زکزاکی توانست در دنیای پوچ گرایی و ایسم ها طغیان کند

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: آن کسی که به شیخ زکزاکی عزت بخشید خداوند است و چهره آرام ایشان نشان از ایمان قلبی او دارد و خدا شیخ زکزاکی را برگزیده تا اسوه باشد. شیخ زکزاکی توانست در دنیایی که پوچ گرایی و ایسم ها طغیان کرده اسلام و اسلامیسم را به سمع و نظر هم وطنان خود برساند. حق و حقیقت را به آن‌ها نشان داد و قطب نمایی بودید که راه سعادت را نشان داد. قطب نمایی که در کشور خودشان راه را به مردم نشان داد و برای کل قاره نیز چنین نقش مهمی را ایفا کرد.

صالحی گفت: مقصد شیخ زکزاکی معرفت شناسی و  انسان دوستی است. از خدا برای ایشان عزت  و توفیق روزافزون درخواست داریم.

شیخ زکزاکی تحقق وعده الهی است

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه این مراسم گفت: دانشگاه تهران به پاس ایمان و استقامت مجاهد بزرگ شیخ ابراهیم زکزاکی به ایشان دکتری افتخاری اعطا می کند. این امکان برای دانشگاه تهران افتخار است که می تواند از چنین مردی تجلیل کند. با استناد و ارجاع به آیه قرآن می گویم استقامت کلید واژه‌ زندگی شیخ زکزاکی است. هرکس شرح حال این بزرگ مرد را بخواند حس می کند به اسطوره شبیه تر است تا واقعیت، اما ما تجسم وعده الهی را پیش چشم خود می بینیم و شیخ زکزاکی تحقق وعده الهی است.

وی ادامه داد: رفتار و سیره ایشان چند نکته دارد: استقامت، دعوت به اسلام نه با سخن و شعار بلکه با عمل، هوشمندی در جهت تقریب شیعه و سنی، توجه به آموزش و پرورش. شیخ زکزاکی ۳۰۰ مدرسه در نیجریه تاسیس کرده و با این کار راه را به دیگران نشان داده است. به استکبار جهانی از جمله صهیونیست ها باید گفت همانطور که امروز طوفان الاقصی نتیجه ستم و ظلم سال‌های قبل شما بود ظلم امروزتان نیز صلح برایتان به بار نمی آورد و طوفان های سهمگینی در آینده متوجه آنها خواهد شد.

شیخ زکزاکی از معجزات انقلاب اسلامی است

مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این آیین گفت: ایامی که رایحه دل انگیز مقاومت مرزهای سیاسی را پشت سر گذاشته و دنیا خودش را در کنار مقاومت می‌بیند و نقشه های استعمار و استکبار رو شده و عمر استکبار رو با پایان است، ما میزبان معلم اخلاق و جهاد و شهادت و اسوه مبارزه با استکبار شده ایم. شیخ زکزاکی از معجزات انقلاب اسلامی است.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین