|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۴
کد خبر: ۳۷۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
ماجرا از این قرار است که پنجشنبه شب، گروهی که حدودا 10 نفره، به پاساژ آرمیتاژ مشهد رفته و اقدام به «ارائه تذکر حجاب به زنان و مغازه داران» می‌کنند اما با لحنی تند و تیز. آنان همچنین اقدام به فیلم‌برداری از زنان و دختران حاضر در پاساژ می‌کنند. به گفته مدیر روابط عمومی این پاساژ، این سبک از ارائه تذکر، با درخواست ارائه مجوز از سوی مدیران پاساژ آرمیتاژ همراه می‌شود اما مجوزی ارائه نمی‌شود.

شرق نوشت: پنجشنبه شب، گروهی که به گفته مدیر فود کورت پاساژ آرمیتاژ مشهد، خود را مأموران فرمانداری معرفی می‌کردند، بدون ارائه مجوز و حکم قانونی، به دختر جوانی که شال‌اش افتاده بود، سیلی زدند و دیگر کسبه پاساژ را با استفاده از شوکر، مورد ضرب و جرح قرار دادند.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در ادامه این گزارش آمده است: «طبق معمول تعدادی عناصر خودسر بدون حکم و مجوز قضائی وارد مرکز خرید برج آرمیتاژ گلشن شده و با خانم‌هایی که به زعمشان پوشش نامناسبی داشتند، برخورد کرده و از چهره زنان فیلم‌برداری می‌کنند»؛ این روایت مهدی آقاسی‌زاده، مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ مشهد است. او این توضیحات را در اینستاگرام خود در پاسخ به پرسش‌های مخاطبان مطرح کرده. توضیحاتی که روایت آغاز اتفاقات رخ داده در پنجشنبه شب هفته گذشته در مشهد است. اتفاقاتی که در نهایت به یک درگیری منجر شده و به گفته مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ، حدود 2 سه ساعت به طول انجامیده است.

جنجال در پاساژ و مجوزی که ارائه نشد

ماجرا از این قرار است که پنجشنبه شب، گروهی که حدودا 10 نفره، به پاساژ آرمیتاژ مشهد رفته و اقدام به «ارائه تذکر حجاب به زنان و مغازه داران» می‌کنند اما با لحنی تند و تیز. آنان همچنین اقدام به فیلم‌برداری از زنان و دختران حاضر در پاساژ می‌کنند. به گفته مدیر روابط عمومی این پاساژ، این سبک از ارائه تذکر، با درخواست ارائه مجوز از سوی مدیران پاساژ آرمیتاژ همراه می‌شود اما مجوزی ارائه نمی‌شود. در این شرایط، مدیران پاساژ با مقامات نیروی انتظامی، سپاه و بسیج تماس می‌گیرند و جزئیات ماجرا را اطلاع می‌دهد، همزمان نیز تماسی با فرماندار مشهد گرفته می‌شود اما همه این مقامات به صورت تلفنی اعلام می‌کنند که گروهی را برای ارائه تذکر به پاساژ نفرستاده‌اند.

عدم ارائه مجوز و اظهارات شفاهی مقامات مسئول در مشهد مبنی بر اینکه گروهی را برای ارائه تذکر به پاساژ آرمیتاژ نفرستاده‌اند، سبب می‌شود تا مدیران این افراد را به خارج از پاساژ هدایت کنند. مدیر روابط عمومی پاساژ در اینستاگرامش این روایت را در اینستاگرامش تأیید کرده است. یکی از کسانی که تلاش می‌کند این افراد را از پاساژ خارج کند، مدیر فود کورت مجموعه آرمیتاژ مشهد است. عادل سوختانلو می‌گوید: «فرماندار مشهد در جلسه‌ای که با ما داشت، به خود من دستور داد که اگر کسی، بدون مجوز به پاساژ آمد، با 110 تماس بگیرید. من هم همین کار را کردم و همزمان از این افراد می‌خواستم که مجموعه را ترک کنند اما با یکی از مشتریان من که دختری تقریبا 18 ساله بود، درگیر شدند.»

سیلی به دختر جوان و انتقال به کلانتری

ماجرای درگیری هم از این قرار است که این افراد زمان خروج، به دختر نوجوانی که شال از سرش افتاده بود، با تندی می‌گویند که «حجابتو رعایت کن»، از قرار معلوم آن دختر نوجوان هم در پاسخ می‌گوید که «من خودم پدر و مادر دارم»، همین گفته دختر سبب می‌شود تا یکی از افرادی که به پاساژ آرمیتاژ رفته بودند، با سیلی به گوش دختر جوان بزند، اقدامی که منجر به شروع درگیری شد. مدیر فود کورت آرمیتاژ می‌گوید: «زمانی که به دختر تذکر حجاب دادند، من رفتم وسط و گفتم با نیروی انتظامی تماس گرفته‌ام و آرام باشید اما به یکباره به دختر جوان سیلی زدند. همین کار باعث شروع درگیری شد. در زمان درگیری، این افراد از شوکر برقی استفاده کردند.»

شاکی بازداشت شد

در نهایت همه این افراد با شکایت مدیر فود کورت پاساژ آرمیتاژ به کلانتری «هفت تیر» که در نزدیکی پاساژ واقع شده، منتقل می‌شوند. به گفته مدیر روابط عمومی پاساژ، در ابتدای امر مقامات انتظامی از برخورد با افرادی که در پاساژ درگیری ایجاد کرده بودند، می‌گویند اما در ادامه آنان آزاد می‌شوند و مدیر فود کورت پاساژ که از طرف مجموعه برای شکایت رفته بود، بازداشت شد. عادل سوختانلو، مدیر فود کورت پاساژ است که برای شکایت رفته بود ولی بازداشت شد. او  می‌گوید: «در کلانتری به یکباره همه چیز برعکس شد. این افراد مجوز نداشتند، به دروغ خود را مأموران فرمانداری معرفی کرده بودند، از شوکر استفاده کردند، به دختر مردم سیلی زدند اما من بازداشت شدم و یک شب هم در بازداشت بودم. فردای آن روز هم من را نزد قاضی کشیک فرستادند و به قید وثیقه آزاد شدم.» مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ در اینستاگرامش نوشته که برای سوختانلو پرونده‌ای با اتهام «ممانعت از امر به معروف» تشکیل شده و در انتظار تشکیل جلسه رسیدگی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین