|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۲
کد خبر: ۳۷۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
صبح امروز شنبه هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی چهار طبقه در رفح و یک خانه در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. رسانه‌های فلسطینی از شهادت دو نفر در رفح بر اثر بمباران این ساختمان مسکونی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» که توسط مقاومت فلسطین آغاز شد وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

به گزارش ایسنا، رئیس بیمارستان کمال عدوان به الجزیره گفت: دستور اسرائیل برای تخلیه بیمارستان دیوانگی است و حکم اعدام برای ده‌ها بیمار است.

خبرنگار الجزیره گفت: مقامات اشغالگر از رئیس بیمارستان کمال عدوان، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های شمال نوار غزه، خواسته‌اند آن را تخلیه کند.

رئیس بیمارستان مذکور در بیانیه‌ای گفت: ارتش اسرائیل از ما خواسته است که بیمارستان را تخلیه کنیم و این برخلاف قوانین بشردوستانه است.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه به مدیریت بیمارستان العوده در شمال غزه تا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی مهلت داده بود تا آن را تخلیه کنند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم X در بیانیه‌ای که برای ساکنان شهر غزه مهم توصیف کرد، گفت: از غزه‌ای‌ها خواسته می‌شود برای حفظ امنیت خود نوار غزه را به سمت جنوب باریکه غزه ترک کنند.

ادرعی افزود: برای امنیت خود از زمان کوتاه حرکت به سمت جنوب - از بیت حانون و خان یونس - استفاده کنید، ارتش اسرائیل اجازه تردد در مسیرهای مذکور را بدون هیچ‌گونه آسیبی بین ساعت‌های ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر به فکر خود و عزیزانتان هستید، طبق دستور ما به سمت جنوب حرکت کنید.

این در حالی است که رئیس بیمارستان العوده ضرب الاجل ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه را رد و تاکید کرد که غزه با «شرایط فاجعه باری» مواجه است.

احمد مهنا، رئیس بیمارستان العوده در جبالیا در شمال نوار غزه، گفت که تیم‌های پزشکی با وجود درخواست ارتش اشغالگر برای تخلیه آن جهت بمباران بیمارستان، از تخلیه بیمارستان مذکور خودداری کردند. مهنا به آناتولی گفت: دیروز از ارتش اسرائیل تماس دریافت کردم که خواستار تخلیه بیمارستان شدند، اما این امکان پذیر نیست.

وی افزود: بیمارستان از تعدادی از بیماران تخلیه شد، اما بیمارانی هستند که به دلیل وخیم بودن وضعیت سلامتی قابل انتقال نیستند.

رئیس بیمارستان العوده تاکید کرد: کادر درمانی متشکل از ۳۵ پزشک و کادر پشتیبانی است و مصمم به ماندن و ارائه خدمات به بیماران هستند.

وی ادامه داد: با وجود کوچک بودن بیمارستان و با وجود کمبود امکانات، اصرار بر ماندن و ارائه خدمات به بیماران داریم.

وی بیان داشت، پنج بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قابل انتقال نیستند.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) - در بیانیه‌ای - اعلام کرد: درخواست اشغالگران از کادر پزشکی بیمارستان العوده در شمال غزه برای تخلیه و ترک غزه نشان‌دهنده نیات جنایتکارانه از پیش طراحی شده نسبت به مردم ما است.

همچنین از سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط خواسته شده است که «فوراً برای توقف برنامه‌های جنایتکارانه دشمن برای هدف قرار دادن بیمارستان‌ها مداخله کنند.»

افزایش شمار شهدای غزه و کرانه باختری

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۲۲۱۵ شهروند از جمله ۷۲۴ کودک شهید و ۸۷۱۴ نفر مجروح شدند. وزارت بهداشت غزه می‌گوید: ۶۶ درصد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند.

روز جمعه در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی ۱۷ نفر از جمله خردسالان بر اثر اصابت گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شدند. شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۵۳ نفر و شمار زخمی‌ها به ۱۱۰۰ تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز شنبه گفت: نیروهای اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴ شهروند از جمله ۱۲۶ کودک و ۸۸ زن را شهید کردند. به گفته این وزارتخانه، طی این مدت  ۱۷۸۸ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه در میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد، اعلام کرد که نیروهای اشغالگر کاروانی از آوارگان را بمباران کردند که منجر به شهادت ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ زخمی شد.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پس از اینکه به ۱.۱ میلیون ساکن شمال نوار غزه اطلاع داده بود ظرف ۲۴ ساعت به سمت جنوب حرکت کنند دست به قتل عام جدیدی زد.

این دفتر رسانه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: قتل عام جدیدی که اشغالگران در حق سه کاروان از شهروندان در مکان‌های مختلف در خیابان‌های صلاح الدین و الرشید انجام دادند پس از آن بود این شهروندان قصد داشتند بنا به درخواست و هشدار نیروی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه شمال غزه، خود را به جنوب غزه برسانند. این کشتار ۷۰ شهید بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک، زن هستند، درحالیکه بیش از ۲۰۰ تن نیز زخمی شدند.

به نوبه خود، بیمارستان العوده در جبالیا، در شمال نوار غزه تاکید کرد که این بیمارستان توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست تهدید به تخلیه شده است.

مقامات این بیمارستان خاطرنشان کردند که این تهدید در زمانی مطرح می‌شود که در نتیجه تجاوزات جاری اشغالگران بخش‌های بیماران مملو از افراد مجروح شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی نزدیک بیمارستان العوده را هدف قرار دادند.

عوامل این بیمارستان از مقام‌های بشردوستانه در جهان درخواست کردند تا بر رژیم اشغالگر برای کنار گذاشتن سیستم بهداشتی از حملات صهیونیست‌ها فشار بیاورند و توضیح داد که به دلیل تجاوزات مداوم، در خطر فروپاشی قرار دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز زنگ خطر را به دلیل تمام شدن تجهیزات و امکانات پزشکی و سوخت در بیمارستان‌ها به صدا درآورد و از پر شدن کامل تخت‌ها خبر داد.

این وزارتخانه از شهادت ۱۵ نفر از کادر پزشکی خود و همچنین انهدام ۲۳ آمبولانس و از کار افتادن آنها خبر داد.

بمباران هوایی و دریایی غزه توسط رژیم صهیونیستی

خبرنگار المیادین گزارش داد، اشغالگران کشتارهای غیرنظامیان در غزه را ادامه می‌دهند که آخرین موارد آن در اردوگاه النصیرات، بیت لاهیا و خان‌ یونس بود. به دلیل ادامه انتقال اجساد به بیمارستان‌ها امکان اعلام دقیق آمار شهدا وجود ندارد.

به گفته خبرنگار المیادین، بیمارستان‌ها دیگر قدرت پذیرش شهدا را در سایه وضعیت فاجعه‌آمیز بهداشتی غزه ندارند.

این خبرنگار افزود: یخچال‌های مخصوص نگهداری بستنی تبدیل به سردخانه برای جا دادن اجساد شهدا شده است.

طبق گزارش این خبرنگار از غزه، رژیم صهیونیستی همزمان با انتقال پیکرهای شهدا دست به حمله‌ای جدید به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی زد. تمام شهدایی که پیکرهایشان به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند غیرنظامیان هستند.

خبرنگار المیادین در ادامه گفت: بسیاری زیر آوارهای ساختمان‌ها هستند در حالیکه رژیم صهیونیستی به صورت عمدی و برنامه‌ریزی شده ساختمان‌های مسکونی را به شکل بی‌هدف با سلاح‌های ممنوعه هدف قرار می‌دهد.

صبح امروز شنبه هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی چهار طبقه در رفح و یک خانه در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. رسانه‌های فلسطینی از شهادت دو نفر در رفح بر اثر بمباران این ساختمان مسکونی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که حملات هوایی خشونت آمیز به شهرهای غزه ادامه دارد و تاکید کرد که حملات توپخانه‌ای مناطقی در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد. در ادامه این حملات حاره ابو دقه در منطقه بین سهیلا در خان یونس آماج حملات شدید قرار گرفت.

حملات هوایی هواپیماهای اشغالگر یک خانه مسکونی در محله شجاعیه در شرق شهر غزه را هدف قرار داد که خبرنگار این شبکه تاکید کرد که در نتیجه بمباران و ورود مجروحان شهدایی وجود داشته است.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: قایق‌های ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی سواحل غزه را هدف قرار دادند و بر اثر بمباران خانه‌ای در دیرالبلح غزه توسط هواپیماهای صهیونیست بسیاری از فلسطینی‌ها مجروح شدند.

طبق گزارش المیادین، در حملات موشکی اشغالگران به منطقه السکافی در بیت لاهیا در شمال غزه پنج تن شهید شدند. اشغالگران یکی از منازل این منطقه را با سه فروند موشک هدف قرار دادند.

همچنین در کشتاری دیگر در بازار اردوگاه النصیرات در مرکز غزه تعدادی شهید و زخمی شدند. پیکر سه شهید که دو تن آنها برادر هستند به بیمارستان مرکز غزه منتقل شده است. المیادین در ادامه گزارش خود اعلام کرد، یک شهروند فلسطینی در نزدیکی مسجد التقوی در مرکز بازار النصیرات به شهادت رسید. خبرنگار المیادین می‌گوید: ده‌ها خانه در اردوگاه نصیرات با خاک یکسان شد و کشتار خانواده اللوح بزرگترین قتل عام رخ داده است که اجسادشان به بیمارستان منتقل شد. وی افزود: آمبولانس‌ها به انتقال مجروحان به بیمارستان شهدای الاقصی ادامه می‌دهند و اکثر اجساد شهدا تکه تکه شده است.

خبرنگار الجزیره در خبری گزارش داد: به ظن نفوذ پهپاد به حریم هوایی اراضی اشغالی، آژیرهای خطر در جلیل علیا به صدا درآمد.

سازمان ملل نیز اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی در غزه منجر به ویرانی ۵۵۴۰ منزل به شکل کامل و خساراتی به ۳۷۵۰ منزل شده است.

حملات موشکی به سدیروت و دیگر شهرک‌های غلاف غزه

خبرنگار الجزیره گفت که گروه‌های مقاومت شهرک سدیروت در شمال شرق نوار غزه را هدف حملات موشکی قرار دادند.

همچنین گزارش شده آژیرهای خطر در سدیروت، عسقلان و نقب غربی به صدا درآمدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند، شهرک‌های اطراف غزه مجددا هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

رسانه‌های عبری افزودند، چهار موشک به داخل شهرک سدیروت اصابت کرد که خساراتی را بر جای گذاشت.

در این راستا شهرداری سدیروت گفت: در پی اصابت موشک‌های حماس به این شهرک چند ساختمان و ریل قطار خساراتی دیده‌اند.

عبور مبارزان گردان‌های القسام از دیوار حائل در شرق خان یونس و درگیری با صهیونیست‌ها

مبارزان گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در این حمله سه دستگاه خودروی نظامی صهیونیست‌ها را منهدم کردند و درگیری همچنان ادامه دارد.

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که مبارزان این گروه از دیوار حائل در شرق خان یونس عبور کرد.

حملات موشکی به تل‌آویو و کیبوتس نیریم

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس با اشاره به بمباران کیبوتس نیریم با تعدادی خمپاره در جریان طوفان الاقصی اعلام کرد: «در پاسخ به دستور تخلیه صهیونیست‌ها و هدف قرار دادن غیرنظامیان، تل‌آویو را با رگبار موشکی بمباران کردیم.»

گردان‌های القسام اعلام کرد، تجمعات نیروهای اشغالگر در جفار عام در شمال شرق غزه را با موشک هدف قرار داد.

مقاومت فلسطین بامداد روز شنبه یک فروند موشک به سمت شهر حیفا شلیک کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع یک انفجار قوی در منطقه کریات (در حیفا) منتشر کرد.

ساکنان کریات تأیید کردند که یک انفجار قوی در این منطقه رخ داده است، بدون اینکه هیچ آژیر خطری به صدا درآمده باشد. این رویداد در دست بررسی است.

این در حالی است که رسانه‌های عبری افزودند، آژیرهای خطر در منطقه حیفا به ظن نفوذ یک پهپاد به صدا درآمدند. به ادعای این رسانه‌ها دو هدف ناشناس در آسمان حیفا رهگیری شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین