|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۷۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
واشنگتن پست در گزارشی به نقل از دو نفر که نخواستند نامشان فاش نشود، نوشت که والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه به دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفت، مقامات آمریکایی و دولت قطر توافق کردند که پس از حمله حماس به اسرائیل، از دسترسی جمهوری اسلامی ایران به حساب ۶ میلیارد دلار مربوط به کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کنند.

واشنگتن‌پست مدعی شده: آمریکا و قطر توافق کردند تا زمان انجام تحقیقات در مورد حمله حماس به رژیم صهیونیستی، جلوی دسترسی ایران به 6 میلیارد دلار موجود در بانک‌های قطر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ واشنگتن پست در گزارشی به نقل از دو نفر که نخواستند نامشان فاش نشود، نوشت که والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه به دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفت، مقامات آمریکایی و دولت قطر توافق کردند که پس از حمله حماس به اسرائیل، از دسترسی جمهوری اسلامی ایران به حساب ۶ میلیارد دلار مربوط به کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کنند.

تسنیم نیز در واکنش به این خبر نوشت: یک منبع اگاه گفته که ادعای واشنگتن پست به نقل از منابع توهمی فقط در راستای عملیات روانی مشترک با صهیونیست‌هاست و واقعیت بیرونی ندارد.

به گفته این منبع آگاه، پولهای ایران در قطر طبق توافق قبلی در اختیار ایران است.

واکنش نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعای واشنگتن پست مبنی بر توافق قطر و آمریکا برای بلوکه کردن دارایی های ایران گفت که ادعای روزنامه آمریکا واشنگتن پست مبنی بر توافق امریکا با قطر را برای بلوکه کردن 6 میلیارد دلار ایران صحت ندارد و انتشار آن اعتبار واشنگتن پست را خدشه دار می‌کند.

علی کریمی مقام، عضو نمایندگی ایران در این سازمان در صفحه شخصی خود نوشت: دولت ایالات متحده می‌داند که نمی‌تواند از توافق تخطی کند. 

وی افزود: این پول حقاً متعلق به مردم ایران است که برای تسهیل در دستیابی به همه نیازهای ضروری برای ایرانیان در نظر گرفته شده است.

بلینکن: حق مسدودکردن پول آزادشده ایران برای آمریکا محفوظ است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه بیستم مهر پس از دیدار با نخست‌وزیر، رئیس و وزیر امور خارجه اسرائیل در جمع خبرنگاران در تل‌آویو گفت ایالات متحده نظارت شدیدی بر پول آزادشده ایران در قطر دارد و حق مسدودکردن آن را برای خود محفوظ می‌داند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین