|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
غلامعلی جعفرزاده ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی، اظهار کرد: وقتی ما وارد مذاکره شدیم نشان دادیم اهل مذاکره هستیم و از پای میز مذاکره فرار نمی‌کنیم.
نماینده مردم رشت در مجلس از منتقدین داخلی مذاکرات هسته‌ای خواست جلوتر یا عقب‌تر از رهبری حرکت نکنند و در چارچوب فرمایشات ایشان مدافع تیم مذاکره‌کننده ایرانی باشند.

غلامعلی جعفرزاده  ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی، اظهار کرد: وقتی ما وارد مذاکره شدیم نشان دادیم اهل مذاکره هستیم و از پای میز مذاکره فرار نمی‌کنیم.

وی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه مساله هسته‌ای و توافق احتمالی را فصل‌الخطاب دانست و اظهار کرد: ما سابقه تاریخی بسیار تلخ و بدی از غرب و آمریکا داریم و این بی‌اعتمادی ما نسبت به آمریکایی‌ها هم بی‌اعتمادی درستی است زیرا آنها نمی‌توانند صادق باشند؛ به هر حال منافع آنها در کشور ما قطع شده و با این وجود و علیرغم تحریم‌ها آنها کشور ما را در حال پیشرفت می‌بینند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند روز پیش ماهواره ما به دور دنیا چرخید و این نشان داد ما بدون غربی‌ها بهتر می‌توانیم ادامه حیات بدهیم و کشورمان بهتر می‌تواند رشد کند بنابراین بی‌اعتمادی ما نسبت به آنها بی‌اعتمادی درستی است و مقصر خودشان هستند که این دیوار بی‌اعتمادی را به وجود آوردند.

جعفرزاده با بیان اینکه تمام اجزا و محتوای مذاکرات باید مشخص باشد، خاطرنشان کرد: اینکه اکنون از بابت کلیات تعهدی بدهیم و بعد که وارد جزئیات شدیم مطالبی که نمی‌دانیم رو کنند و بگویند شما در کلیات به ما تعهد دادید منطقی نیست. به نظر درست‌ترین کار این است که در یک مرحله کل و جزء مشخص شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هر توافقی مدنظر جمهوری اسلامی نیست، اضافه کرد: ما صرفا توافقی را قبول داریم که منابع ملت، انقلاب، نظام و مردم در آن گنجانده شود اما اگر این اتفاق نیفتاد و این توافق صورت نگیرد باز هم ما برنده هستیم زیرا به دنیا ثابت می‌شود که ایران اهل مذاکره و صحبت بوده و طرف مقابل به دنبال توافق نبوده و فکر نمی‌کرده ایران پای میز مذاکره بیاید.

جعفرزاده ساخت بمب اتم را بزرگ‌ترین بهانه غربی‌ها برای ممانعت از دستیابی به حقوق هسته‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: ما گفتیم که ساخت بمب اتم را از نظر شرعی حرام می‌دانیم و آماده این هستیم که تاسیسات‌مان کنترل شود و آنها دیدند که ما واقعا به دنبال بمب اتم نیستیم بلکه به دنبال تکنولوژی هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای و صنعت هسته‌ای هستیم و می‌توانیم بدون نیاز به آنها هم آن را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه اجزای توافق باید به دلیل بی صداقتی غربی‌ها مشخص باشد، ادامه داد: همچنین همه چیز باید در یک مرحله مشخص شود، ما فکر می‌کنیم به اندازه کافی مذاکره انجام شده و ما بعد از این خودمان هم خیلی به دنبال تمدید مذاکرات نیستیم و این کار را ضروری نمی‌دانیم.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: البته باید زحمات آقای ظریف و تیم ایشان را قدر دانست چرا که فرمانده دیپلماتیک ما تمام تلاشش را برای حفظ منافع ملی، دستاوردهای انقلاب و حفظ ارزش‌ها انجام داده که این واقعا جای تقدیر دارد.

جعفرزاده در پایان با تاکید بر اینکه منتقدین داخلی مذاکرات هسته‌ای باید در چارچوب فرمایشات رهبری حرکت کنند، افزود: آنها نباید جلوتر یا عقب‌تر از رهبری بروند و باید در همین چارچوب مدافع تیم مذاکره‌ باشند و تبصره دیگری به آن اضافه نکنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
أحسنتم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین