|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۳۷۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی صبح امروز با حضور در منزل سلام زواوی، سفیر فلسطین در تهران، با اشاره به جنایات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، علت این قضایا را بی منطقی این رژیم و اصل وجود آن دانست و یادآور شد: فلسطینی‌ها در این سالها به همه شیوه‌ها نشان داده اند که خواستار زندگی صلح آمیز هستند. آنها حتی بعضی جاها از خطوط قرمز کوتاه آمدند تا صلح جویی خود را نشان دهند، اما کار به جایی رسید که روشن شد صهیونیست ها زبانی جز این نمی‌فهمند.


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: همه باید فلسطین را مسأله خود بدانند؛ چرا که فقط مساله‌ی یک تکه از جهان نیست، بلکه مساله همه مظلومان جهان است. نباید اجازه داد صهیونیست‌ها قیافه مظلومیت به خود بگیرند. اصل وجود اسراییل دروغ است و مظلومیت آنها دروغ‌تر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی صبح امروز با حضور در منزل سلام زواوی، سفیر فلسطین در تهران، با اشاره به جنایات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، علت این قضایا را بی منطقی این رژیم و اصل وجود آن دانست و یادآور شد: فلسطینی‌ها در این سالها به همه شیوه‌ها نشان داده اند که خواستار زندگی صلح آمیز هستند. آنها حتی بعضی جاها از خطوط قرمز کوتاه آمدند تا صلح جویی خود را نشان دهند، اما کار به جایی رسید که روشن شد صهیونیست ها زبانی جز این نمی‌فهمند.

وی افزود: امپراتوری رسانه صهیونیست‌ها تلاش می‌کند قضیه را جور دیگری نشان دهد، اما رسانه‌های اسلامی و عربی امروز قوی شده و جنایات این روزها بر همگان روشن شده است.

یادگار امام با بیان اینکه این روزها روزهای تلخی‌ است، یادآور شد: در ۹۶ ساعت ۴۰۰ کودک فلسطینی شهید شده و دیپلماسی دولت مستقر فلسطینی باید فشار خود بر روی کشورهای عربی را برای دفاع از فلسطینیان تقویت کند.

سید حسن خمینی با اشاره به تهدید قطر به قطع صادرات گاز به جهان، تأکید کرد: دولت مستقر فلسطینی، عربستان سعودی و سایر مسلمانان باید سریع تر وارد شوند.

مساله‌ی یک تکه از جهان نیست، بلکه مساله همه مظلومان جهان است

وی با تأکید مجدد بر اینکه دیپلماسی دولت کنونی فلسطین باید قوی تر عمل کند، تصریح کرد: همه باید فلسطین را مسأله خود بدانند. چرا که فقط مساله‌ی یک تکه از جهان نیست، بلکه مساله همه مظلومان جهان است. نباید اجازه داد صهیونیست‌ها قیافه مظلومیت به خود بگیرند. اصل وجود اسراییل دروغ است و مظلومیت آنها دروغ تر. البته قدرت رسانه ای مسلمانان نیز بسیار بیشتر شده است و قابل مقایسه با گذشته نیست.

خوشحالیم که فلسطینی‌ها از حالت تدافعی و انفعال بیرون آمده اند

یادگار امام با اشاره به تعبیر «مظلومیت مهاجمانه» در سخنان اخیر خود در خصوص قضایای اخیر، گفت: وقتی دزد به خانه شما حمله کند، اقدام اوست که شما را به خشونت واداشته است و ما خوشحالیم که فلسطینی‌ها از حالت تدافعی و انفعال بیرون آمده اند، اما از جنایات متأسفیم.

وی در پایان گفت: مواجهه با وقایع روزهای اخیر نیازمند دقت است.

سید حسن خمینی همچنین یاد و خاطره مرحوم صلاح زواوی سفیر فقید فلسطین در تهران را گرامی داشت.



در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین