|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۳۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
'محمد نواز شریف' روز شنبه در جلسه ای با اصحاب رسانه های کشورش گفت: پاکستان مصمم به انجام واردات گاز از ایران و ترکمنستان است.
نخست وزیر پاکستان بار دیگر بر اهمیت و ضرورت اجرایی شدن واردات گاز از ایران، گفت که کشورش برای غلبه بر بحران انرژی و تامین سوخت مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه های تولید برق، به گاز ایران نیاز دارد.

 'محمد نواز شریف' روز شنبه در جلسه ای با اصحاب رسانه های کشورش گفت: پاکستان مصمم به انجام واردات گاز از ایران و ترکمنستان است.

وی گفت: دولت سخت در تلاش است تا پیش از پایان دوره کاری خود، بحران کمبود برق در پاکستان را برطرف کند و برای این منظور و تولید برق ارزان برای مردم پاکستان، نیاز به مقدار قابل توجهی گاز برای تامین سوخت نیروگاه ها دارد.

** از سفر وزیر خارجه هند به اسلام آباد استقبال می کنیم

نواز شریف در بخشی دیگر از سخنانش، با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته که از سوی 'نارندار مودی' همتای هندی او با وی گرفته شد گفت: هند که قبلا روند مذاکره با پاکستان را متوقف کرده بود، اکنون برای فرستادن وزیر خارجه خود به اسلام آباد ابراز تمایل کرده است و اسلام آباد از این تصمیم دولت هند و از سرگیری مذاکرات درباره تمام مسایل میان دو کشور استقبال می کند.

** روابط ما با افغانستان بهتر شده است

نواز شریف در دیدار اصحاب رسانه پاکستان، درباره فضای جدید روابط اسلام آباد-کابل بعد از روی کار آمدن دولت وحدت ملی در افغانستان هم گفت: روابط ما با افغانستان بهتر شده است و ما بطور مشترک برای مبارزه با تروریسم تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین بدون اشاره به نام کشور خاص، گفت که نمی توان وجود دست های خارجی را در اقدامات تروریستی در پاکستان انکار کرد و نادیده گرفت.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین