|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۳۷۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲
جانشین فراجا تاکید کرد: ادامه دادن راه شهدا بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت است و تابلوی آنان لبیک به مکتب اهل بیت علیه السلام و شهدا بستر سازان ظهور بودند و ما هم باید در پیروی از شهدا بستر ساز ظهور باشیم.

ایسنا: جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بصیرت واقعی نسبت به دشمنان واقعی، مطالبه شهدا از ملت ایران است، گفت: شبکه‌های مجازی معاند دائما در حال فتنه افکنی هستند و متأسفانه بعضاً رخنه هم کردند و باید رخنه‌های ایجاد شده توسط دشمن در جنگ نرم با بصیرت ترمیم شود.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی شامگاه سه شنبه، ۱۸ مهرماه در یادواره سردار شهید ندیری فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) و ۵۸۰ شهید ساوه که در نخستین روز از هفته فرهنگی این شهرستان در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار کرد: شهدا به حکم قرآن زنده بوده و حاضر و ناظر هستند و عاشقانه بهترین نوع مرگ را انتخاب کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ساوه نقش بسزایی در پیروزی دفاع مقدس و شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته و شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: فداکاری و شجاعت سردار شهید ندیری در  شناسایی و بازکردن معبرها موجب شده بود که در بسیاری از عملیات‌های دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلامی به پیروزی دست یابند.

وی با بیان اینکه روح الهی شهدا در مجلس شهیدان حاضر و ناظر هستند، گفت: امروز نسل‌های اول انقلاب و شهدا دغدغه پاسداری از انقلاب ندارند چرا که ملت فرهنگ ایثار و شهادت را نسل به نسل و سینه به سینه به نسل امروز انتقال دادند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه دنباله روی از هدف و آرمان شهدا موجب رضایت آنان است، اظهار کرد: هدف شهدا هدفی جز مکتب حسینی نبود و شهیدان معتقد بودند که لبیک یا خمینی(ره) همان لبیک یا حسین(ع) است و امروز نیز باید به خلف صالح امام راحل یعنی رهبر معظم انقلاب لبیک گفت.

وی با بیان اینکه هدف و راه شهدا گرد و خاک نخواهد گرفت و گم نخواهد شد، تصریح کرد: راه شهدا راه امام راحل و پیروی از ولی امر مسلمین است.

جانشین فراجا تاکید کرد: ادامه دادن راه شهدا بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت است و تابلوی آنان لبیک به مکتب اهل بیت علیه السلام و شهدا بستر سازان ظهور بودند و ما هم باید در پیروی از شهدا بستر ساز ظهور باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز هم میدان‌های مین دیگری وجود دارد، گفت: مجاهدان اسلام درس عبرت آمیزی به دشمنان دادند و آنها هیچگاه جرات عملی کردن تهدید سخت ندارند. امروز میدان مین، جنگ نرم دشمن است و دشمن روح جوانان و اعتقادات و باورهای دینی آنان را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه هوشیاری مردم با طی کردن مسیر شهدا یکی پس از دیگری فتنه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد، گفت: در فتنه سال گذشته دشمن سقوط نظام را باور کرده بود اما بصیرت و هوشیاری ملت مانع از عملی شدن توطئه دشمن شد.

سردار رضایی بصیرت واقعی نسبت به دشمنان را مطالبه شهدا از ملت ایران دانست و افزود: شبکه‌های مجازی معاند دائما در حال فتنه افکنی هستند و متأسفانه بعضاً رخنه هم کردند و باید رخنه‌های ایجاد شده در جنگ نرم دشمن با بصیرت ترمیم شود.

وی گفت: نباید اجازه دهیم دشمن کانون خانواده‌ها را نشانه بگیرد و موجب تضعیف باورهای دینی و اعتقادی آنان شود. توصیه به رعایت حجاب، حلال و حرام، محرم و نامحرم توصیه شهداست و نباید اجازه دهیم دشمن بخواهد توصیه های شهدا رعایت نشود.
وی با بیان اینکه دفاع از احکام الهی و مرزهای اسلام، آرمان شهدای والامقام است، گفت: اهداف و دید وسیع شهدا نباید محدود شود چرا که آرمان شهدا زنده ماندن اسلام و ارزش های اسلامی است و امروز همه‌ مفتخریم که در تبعیت از ولی فقیه راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: اسلام دین اخلاق است و دستورات اسلام موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: یادواره شهدا شهد شیرین شهادت را در جامعه جاری و ساری می‌کند. هفته فرهنگی شهرستان با شهد شیرین شهدا آغاز شده است و گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی گفت: ساوه شهر شهیدچمران، علامه عسکری و مهد پرورش مفاخر و مشاهیر و قطب صنعت و کشاورزی کشور است که سهم بسزایی در ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تامین نیاز کشور به انواع کالاهای اساسی دارد.

تجلیل از خانواده سردار شهید ندیری، مداحی ذاکر اهل بیت (ع) حاج مهدی رسولی و خاطره گویی سردار مهدی صباغی شهردار قزوین و حاج محمود پاک نژاد و رونمایی و اجرای سرود حماسه‌ساز با مداحی مرتضی بهاری با پخش از شبکه های سیما از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود که با حضور پرشور مردم و مسئولان و استاندار مرکزی برگزار شد.

۱۸ مهرماه سال ۱۳۵۷ شهید عباس اسدی به عنوان نخستین شهید ساوه در مبارزه با رژیم ستمشاهی تقدیم انقلاب اسلامی شد و این روز به عنوان روز شهرستان و آغاز هفته فرهنگی ساوه نامگذاری شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین