|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
الزبن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'خالد العبیدی' وزیر دفاع عراق گفته بود، سفر وی به بغداد حامل پیام 'عبدالله دوم' و مردم اردن است که ما و مردم عراق در یک سنگر واحد می جنگیم.
منابع رسمی در اردن اعلام کردند که ورود این کشور به جنگ زمینی علیه تروریستهای 'داعش' نادرست است.

به گزارش روز شنبه روزنامه اردنی 'الغد'، این منابع گفتند که از سوی بالاترین مقامات اردن تاکید شده که نظامیان اردنی 'تیپ 13 ارتش عربی' در جنگ علیه تروریستهای داعش در عراق یا سوریه مشارکت نخواهد کرد.

این مطلب در پاسخ به بحث و جدل مردمی و رسانه ای اخیر درباره ورود اردن به جنگ زمینی علیه داعش که ناشی از چند عامل از جمله سخنان 'جان آلن' هماهنگ کننده عملیات ائتلاف بین المللی درباره حمله زمینی علیه داعش که قرار است به زودی به فرماندهی نیروهای عراقی و با پشتیبانی کشورهای عضو ائتلاف برای آزادسازی شهر 'موصل' آغاز شود، مطرح شده است .

این بحث و جدل ها همزمان با سفر چهارشنبه گذشته سپهبد 'مشعل محمد الزبن' رییس ستاد مشترک اردن به بغداد و سخن وی که گفته بود، اردن عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش است و برای شکست این گروه تروریستی هر اقدامی انجام می دهد، مطرح شد.

منابع رسمی اردن تاکید کردند که سخن مشاور نظامی شاه اردن که گفته است، 'شک نخواهیم کرد که نیروهای مسلح اردن و ارتش عراق با یکدیگر برای شکست داعش در هر مکانی چه در داخل عراق یا سوریه و یا دیگر مکان ها همکاری می کنند'، به این معنا نیست که به هر صورت اردن در جنگ زمینی علیه داعش شرکت می کند.

الزبن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'خالد العبیدی' وزیر دفاع عراق گفته بود، سفر وی به بغداد حامل پیام 'عبدالله دوم' و مردم اردن است که ما و مردم عراق در یک سنگر واحد می جنگیم.

ناظران و مفسران پیش بینی می کنند که حمله زمینی علیه داعش به فرماندهی نیروهای عراقی صورت گیرد و نقش کشورهای عضو ائتلاف فقط منحصر به حمله های هوایی و امکان اجرای محدود عملیات نیروهای ویژه آن کشورها، باشد.

گروه تروریستی داعش چندی پیش 'معاذ الکساسبه' خلبان اردنی را که در خاک سوریه به اسارت گرفته بود، زنده در آتش سوزاند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین