|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۳۷۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
همزمان با تحولات طوفان الاقصی و حمله رژیم اشغالگر به نوار غزه ارتش اشغالگر اعلام کرد که معاون فرمانده لشکر 33 در جریان نفوذ مبارزان از جنوب لبنان به شمال سرزمین های اشغالی که یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی آن را بر عهده گرفت، کشته شده است.در جریان تبادل آتش در مرزهای جنوبی لبنان نیز 3 نیروی حزب الله به شهادت رسیدند.در پی آن ارتش اسرائیل صدها نیرو و تانک به مرزهای لبنان فرستاد.


درگیری ها در مراکز نظامی و شهرک های یهودی نشین در روز چهارم عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین علیه اشغالگران به راه انداخت ادامه دارد. این عملیات در حالی ادامه دارد که ارتش اشغالگر شدیدترین حملات هوایی را به نوار غزه از سالها پیش تا کنون انجام می دهد.

در حالی که شمار کشته های اسرائیل  در عملیات طوفان الاقصی به 900 نفر رسید وزارت بهداشت نوار غزه نیز اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 687 نفر از جمله 140 کودک و 105 زن رسیده است.


ارتش اسرائیل صبح روز سه شنبه فهرست جدیدی از کشته های خود که شامل 38 نظامی اضافی می شود که از روز شنبه در درگیر ی با مقاومت فلسطینی کشته شدند. بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 124 نظامی رسیده است.

همچنین اشغالگران اسرائیلی نوار غزه را به طور کامل محاصره کرده و آب این منطقه را قطع کردند.

همزمان با تحولات طوفان الاقصی و حمله رژیم اشغالگر  به نوار غزه ارتش اشغالگر اعلام کرد که معاون فرمانده لشکر 33 در جریان نفوذ مبارزان از جنوب لبنان به شمال سرزمین های اشغالی که یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی آن را بر عهده گرفت، کشته شده است.در جریان تبادل آتش در مرزهای جنوبی لبنان نیز 3 نیروی حزب الله به شهادت رسیدند.در پی آن ارتش اسرائیل صدها نیرو و تانک به مرزهای لبنان فرستاد.


جدیدترین تحولات روز چهارم نبرد طوفان الاقصی
 

اسرائیل گذرگاه رفح را بمباران کرد

وزارت کشور نوار غزه اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی  گذرگاه رفح میان فلسطین و مصر بمباران کردند و مانع ورود و خروج مسافران شدند.

دیده بان حقوق بشر محاصره غزه را جنایت جنگی توصیف کرد

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که  محرومیت فلسطینی ها از آب و غذا و برق مصداق مجازت دسته جمعی است و جنایت جنگی به شمار می رود.                                

رئیس جمهور اندونزی خواستار پایان اشغال فلسطین توسط اسرائیل شد

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی امروز سه شنبه خواستار پایان اشغال فلسطین توسط اسرائیل بر اساس معیارهایی شد که سازمان ملل مشخص کرده است.

موشک باران سدیروت توسط گردان های قسام

گردان های قسام اعلام کرد که نیروهایش شهرک یهودی نشین سدیروت و مراکز نظامی زیکیم و رعیم را موشک باران کردند.

  مساحت سدیروت 5 کیلومتر مربع است و در یک کیلومتری نوار غزه و شهر بیت حانون فلسطین واقع شده است.

این شهر یهودی نشین در سال 1951 و در اراضی روستاهای «نجد» و «هوج» ساخته شد که ساکنان فلسطینی این دو روستا از آنها اخراج و آواره شدند.

 

شهادت ۷ خبرنگار در غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه تا کنون ۷ خبرنگار شهید شدند.

 

موافقت دولت اسرائیل با جذب ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره

دولت رژیم اشغالگر با درخواست وزیر جنگ این رژیم برای جذب ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره موافقت کرد.

 

۱۸۷ فلسطینی در غزه آواره شدند

سازمان ملل اعلام کرد که در پی حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه تا کنون ۱۸۷ هزار فلسطینی در این منطقه آواره شده اند.

 

 

انتقال صدها نظامی و سرباز ذخیره اسرائیلی از اروپا به فلسطین اشغالی

 

نیروی هوایی اسرائیل صدها نظامی و سرباز ذخیره اسرائیلی را از اروپا به فلسطین اشغالی منتقل کرد.

 

افزایش عملیات مبارزان فلسطینی در کرانه باختری

گردان طولکرم وابسته به گردان های قدس در اطلاعیه ای در کانال تلگرامی خود از افزایش عملیات نظامی خود علیه اشغالگران خبر داد.

در این اطلاعیه نظامی آمده است : گردان های قدس و گردان طولکرم در چارچوب درگیری قهرمانانه طوفان الاقصی و در برابر افزایش جنایت های اشغالگران جنایتکار علیه مردم استوار و شکیبای فلسطین در غزه مقاوم و غیور، تصمیم گرفت عملیات نظامی خود را علیه دشمنان صهیونیستی افزایش دهد.

این گردان افزود: یکی از گروه های ما با کمک و قدرت خداوند در عملیات یه ویژه و از پیش تعیین شده توانست عملیات نفوذ موفقیت آمیز به داخل شهرک عناب داشته و برج نظامی در این شهرک را به تسلط خود در آورده و شماری از شهرک نشینان را هدف قرار دهد و یکی از آنان را مستقیم هدف قرار داد و به هلاکت رساند.

بر اساس این بیانیه ، نیروهای این گردان هم چنین آژیرهای خطر را برای ایجاد وحشت و سرپوش گذاشتن بر عقب نشینی خود روشن کردند. گروه های دیگر نیز تیراندازی کرده و شهرکی را برای امنیت خروج گروه حمله کننده به شدت هدف قرار دادند. بر ادامه عملیات خود و افزایش آن تاکید داریم هر اندازه دشمن افزایش یابد قدرت ما با کمک خدا افزایش خواهد یافت.

در پایان این اطلاعیه آمده است : مبارزه ما ادامه دارد و سلاحمان در همه میادین از نیام در امده و پایان جنگ یا پیروزی یا شهادت است.

 

بمباران ۲۰۰ هدف در غزه در یک شب

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که ۲۰۰ هدف را در نوار غزه در یک شب بمباران کرده است.

 

هجوم اسرائیلی ها به فروشگاه ها

پس از آن که دولت اشغالگر از اسرائیلی ها خواست که خود را برای ماندن در پناهگاه ها به مدت 72 ساعت آماده کنند و آب و غذا به اندازه کافی ذخیره کنند، ساکنان تل آویو به فروشگاه ها هجوم بردند.

 

تظاهرات گسترده در مادرید در حمایت از فلسطین

مادرید پایتخت اسپانیا شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین است.

کشته شدن 7 آرژانتینی

آرژانتین اعلام کرد که 7 شهروند این کشور در سرزمین های اشغالی کشته شده و 15 شهروند دیگرش نیز مفقود شده اند.

ادامه بمباران غزه و دو شهید فلسطینی

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران یک زمین کشاورزی در شرق رفح در جنوب نوار غزه دو فلسطینی شهید شدند.

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل افزایش یافت

ارتش اسرائیل صبح امروز سه شنبه فهرست جدیدی از نام کشته های خود را منتشر کرد که شامل 38 سرباز و افسر می شود که از ابتدای درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه، از روز شنبه گذشته تا کنون کشته شدند.

تا کنون مجموع نظامیان کشته شده ارتش اسرائیل به 124 نفر رسیده است و انتطار می رود که این رقم بار دیگر افزایش یابد.

حماس: ۴۰ هزار نیرو برای جنگ داریم

یکی از رهبران حماس با رد ادعاها مبنی بر دریافت کمک یا چراغ سبز از ایران برای عملیات طوفان الاقصی، گفت بیانیه پنج کشور در حمایت از تل‌آویو، تشویقی برای ادامه اشغالگری است.

یکی از  رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه گفت: «ما ۲ هزار رزمنده را به عملیات نظامی علیه اسرائیل فرستادیم و هنوز ۴۰ هزار رزمنده دیگر در نوار غزه داریم».

این مقام حماس در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» توضیح داد: «حماس ادعاهایی مبنی بر دریافت کمک از ایران در برنامه‌ریزی عملیات نظامی خود یا چراغ سبز برای شروع حمله را رد می‌کند».

وی درباره حمایت کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا از جنایات رژیم موقت صهیونیستی نیز اظهار داشت: «ما بیانیه پنج کشور را که استانداردهای دوگانه آنها و سوگیری آشکار آنها نسبت به اشغالگری را تایید می‌کند، به شدت رد می‌کنیم».

این مقام ارشد حماس تاکید کرد: «ما موضع آنها را پوشش و تشویقی برای ادامه اشغالگری و تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع خود می‌دانیم».

 گردان‌های قسام:زیر آتش درباره مساله اسرا مذاکره نمی‌کنیم

سخنگوی گردان‌های قسام با بیان اینکه دشمن گمان می‌کرد مردم کرانه باختری اشغالی را از ما جدا کرده، اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی پاسخی به تجاوزات اشغالگران و دفاع از مقدسات‌مان بود.

 ابوعبیده با بیان اینکه دشمن طی 60 ساعت گذشته تا به اکنون از رویارویی با رزمندگان ما ناتوان مانده است، اظهار داشت:نبردهای ما همچنان در چندین موضع در اراضی اشغالی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ما ضربه سهمگینی به لشکر غزه در ارتش اشغالگر وارد کردند، گفت: دشمن تاسیسات مدنی را بمباران کرده و کودکان و خانواده‌های ما را به قتل می‌رساند.

سخنگوی گردان‌های قسام با بیان اینکه مجاهدان ما شماری بسیار زیادی از عناصر دشمن را به اسارت درآورده‌اند، گفت: ما زیر آتش، درخصوص مساله اسرا مذاکره نخواهیم کرد.

ابوعبیده با اشاره به اینکه تهدید و فشار در وادارسازی ما به مذاکره درباره اسرا زیر آتش کارساز نخواهد بود، اظهار داشت: تهدید به جنگ زمینی، موضوعی تمسخرآمیز است، گردان‌های عزالدین قسام همچنان کنترل روند نبرد را در دست دارند، ما آماده نبردی طولانی هستیم و خود را برای همه احتمالات مهیا کرده‌ایم، تنها ناامیدی و ننگ و عار نصیب دشمن خواهد شد

فراخوان آیت الله سیستانی برای حمایت از فلسطین

دفتر آیت الله سیستانی در صفحه مجازی خود نوشت : آیت الله سیستانی، ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده فرا می خواند.

آیت الله سیستانی گفت: از خداوند متعال می خواهیم که ملت فلسطین را یاری کند و پیروزی خود را مددکار ایشان قرار دهد وهمانا که پیروزی فقط از جانب خداوند متعال و حکیم است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین