|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۳۷۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انگلیسی‌ها برای نخستین بار در ایران پادشاه تعیین کردند و به رضا پالانی به دروغ در تاریخ لقب خانی دادند، افزود: لقب جعلی و تقلبی را برای رضا پالانی که هیچ‌گاه شایسته لقب خانی نبوده و نیست، انتخاب کرده و پادشاه ایران کردند و با روی کار آمدنش، برای نخستین بار، نقش نیروی دفاعی مردمی به کنار گذاشته شد.

ایسنا: سردار سلیمانی گفت: اصحاب رسانه، تاریخ را برای نسل‌ها بیان کنند چرا که رسانه‌های معاند در زباله‌دان‌های تاریخ می‌گردند تا افراد خائن و وابسته را پیدا و تطهیر کنند و به جوانان ما به جای میهن پرستان و خادمان واقعی معرفی کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه شهدای عشایر کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید سرافراز لرستان و گرامی‌داشت هزار شهید والامقام جامعه عشایری استان، که در دهکده مقاومت خرم‌آباد اظهار کرد: پیروزی جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی را به همه تبریک می‌گوییم و یاد و خاطره همه شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در یادواره شهدا و در عصری که دوره جهاد تبیین نام‌گذاری شده، باید به زوایای مختلف مبارزه ملت ایران و به ویژه کارنامه درخشان و دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به علل پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در این زمینه باید به دو مطلب اشاره کرد؛ نخست اینکه در طول قرن‌های گذشته، ملت بزرگ ایران در مواجهه با ظلمِ ظالمان بزرگ به میدان می‌آمد و با تمسک فرهنگ ایثار و شهادت از حقوق خود دفاع می‌کرد.

سردار سلیمانی بیان داشت: در دوره حکومت قاجار به دلیل ضعف این حکومت و به‌ویژه با ورود استعمار پیر انگلیس به صحنه سیاست ایران، با معاهده‌های مختلف چون ترکمنچای و گلستان قسمت‌های حساس و مهمی از سرزمین ایران جدا شد.

وی با بیان اینکه سیاست آن‌ها وجود یک ایران ضعیف و وجود کشورهای مسلمان ضعیف بود، افزود: حال اینکه در درون کشور، همواره ایلات و عشایر بودند که نیروی دفاعی کشور را تشکیل داده و ارتش قوی و مردمی را به وجود می‌آوردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انگلیسی‌ها برای نخستین بار در ایران پادشاه تعیین کردند و به رضا پالانی به دروغ در تاریخ لقب خانی دادند، افزود: لقب جعلی و تقلبی را برای رضا پالانی که هیچ‌گاه شایسته لقب خانی نبوده و نیست، انتخاب کرده و پادشاه ایران کردند و با روی کار آمدنش، برای نخستین بار، نقش نیروی دفاعی مردمی به کنار گذاشته شد.

سردار سلیمانی ادامه داد: رضا شاه هیچ‌گاه برای حل مشکلات و رسیدگی به زندگی مردم به میان مردم نرفت، شاهی که به لرستان رفت تا سران عشایر را با چوبه‌دار به شهادت برساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در بحبوحه جنگ دوم جهانی و با غارت آذوقه از ایران برای ارسال به میادین نبرد، قحطی ایجاد شد، محمدرضا پهلوی، پادشاه آن روز مملکت، کجا در این دوران بین مردم حاضر شده و با آن‌ها همدردی و به اشغال‌گران اعتراض کرد؟

سردار سلیمانی با اشاره به سرنگونی دولت ملی مصدق و ورود ۶۰ هزار مستشار نظامی به ایران که حقوقشان از نظامی‌های کشور بالاتر بود، گفت: این شاه کوچک‌ترین اختیاری در کشور نداشت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پاسخی به دخالت‌های استعمار انگلیس و دوران ستم‌شاهی پهلوی بود، گفت: این ملت در مقابل چنین حکومتی ساکت نماند، ایلات و عشایر لرستان از نخستین گروه‌های مردمی بود که با رضا شاه وارد نبرد نظامی شدند و هیچ‌گاه حکومت پهلوی را به رسمیت نشناخته و در مقابل آن‌ها ایستادند و فرزندان بسیاری را تقدیم انقلاب کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سیاست کثیف امروز رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آمریکا و انگلیس را جایگزینی خدمت‌گذار و خادم با خائن عنوان و اظهار کرد: اصحاب رسانه، تاریخ را برای نسل‌ها بیان کنند تا بتوانند دشمنان خود را به خوبی بشناسند و در مقابل ترفندهای آنان فریب نخورند، چرا که رسانه‌های معاند در زباله‌دان‌های تاریخ می‌گردند تا افراد خائن و وابسته را پیدا و تطهیر کنند و به جوانان ما به جای میهن پرستان و خادمان واقعی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ بشریت و سرآغاز یک دوره جدید در تاریخ است، افزود: تمام دنیا در دوران دفاع مقدس در برابر ایران قد عَلَم کرد، اما ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عاشورایی با میدان مواجهه با استکبار جهانی و نظام سلطه آمد و با تقدیم جان فرزندان خود، پیروزی را به ارمغان آورد.

سردار سلیمانی با اشاره به نقش مردم لرستان به ویژه عشایر استان در تثبیت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ایلات لرستان، دو سال پیش از پیروزی، جزو پیشقراول‌ها بودند، همچنان‌که عشایر استان همراه با دیگر رزمندگان در هشت سال دفاع‌مقدس نیز با اقتدار و افتخار به میدان آمدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین