|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
پسکوف به خبرنگاران بیان داشت: «ما شدیدا نگران هستیم، ما معتقدیم که لازم است این وضعیت در سریع‌ترین زمان ممکن به مجرای صلح‌آمیز بازگردانده شود، چون تداوم این دور از خشونت مطمئنا با خطر تشدید هر چه بیشتر تنش و رشد درگیری همراه است. این یک خطر بزرگ برای منطقه است، بنابراین ما شدیدا از این بابت نگران هستیم.»

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، جریان پمپاژ تسلیحات از سوی غرب به اوکراین به شکلی اجتناب‌ناپذیر رو به کاهش رفته و راه‌حل صلح‌آمیز برای درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد، روند کاهش عرضه تسلیحات غربی به اوکراین با توجه به اتمام بودجه‌ها و بروز ضروریات جدید برای تامین‌کنندگان، اجتناب‌ناپذیر است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف در نشستی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «با وجود اظهاراتی که از سوی کی‌یف مطرح می‌شوند ما مکررا گفته‌ایم که پروژه پمپاژ تسلیحات به رژیم کی‌یف به هر نحو وارد روندی نزولی خواهد شد، این اتفاق به شکلی اجتناب‌ناپذیر رخ خواهد داد چون توانمندی‌های فنی دارای محدودیت‌های خودشان هستند، پول آنها رو به اتمام می‌رود و با بروز الزامات جدید، بودجه‌ها برای این الزامات صرف می‌شوند.»

سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر درگیری مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی بر عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیان داشت، این عملیات «یک فرآیند مستقل» است و «همه چیز مطابق برنامه پیش می‌رود.»

پسکوف در ادامه این نشست خبری گفت، نیاز است که درگیری در سرزمین‌های اشغالی «با یک راه‌حل صلح‌آمیز در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود و خشونت بیشتر دارای خطر تشدید هر چه بیشتر درگیری بوده و چنین چیزی برای منطقه خطرناک است.»

این مقام ارشد کرملین افزود، مسکو از بابت تشدید درگیری نگران است و این وضعیت به صورت بالقوه ممکن است هر چه بیشتر تشدید شود.

پسکوف به خبرنگاران بیان داشت: «ما شدیدا نگران هستیم، ما معتقدیم که لازم است این وضعیت در سریع‌ترین زمان ممکن به مجرای صلح‌آمیز بازگردانده شود، چون تداوم این دور از خشونت مطمئنا با خطر تشدید هر چه بیشتر تنش و رشد درگیری همراه است. این یک خطر بزرگ برای منطقه است، بنابراین ما شدیدا از این بابت نگران هستیم.»

این سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد، روسیه ارتباط با مقامات فلسطینی را با توجه به اینکه شهروندان روس زیادی در آنجا هستند، حفظ می‌کند.

سخنگوی کرملین در مورد گزارش‌ها درباره امکان دست یافتن نیروهای جنبش حماس به تسلیحاتی که حامیان غربی برای کی‌یف ارسال کردند، نیز اظهار نظر کرد. پسکوف در این خصوص بیان کرد: «واضح است که اسرائیل منشا ارسال تسلیحات به منطقه را بررسی خواهد کرد و لازم است منتظر نتایج این بررسی بمانیم.»

روز یکشنبه، مارجری تایلر گرین، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با درخواست برای بررسی منشاء تسلیحات مورد استفاده فلسطینی‌ها در عملیات طوفان الاقصی در جنوب اراضی اشغالی از احتمال بالای دستیابی‌ رزمندگان فلسطینی به تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین و افغانستان صحبت کرد.

پسکوف به خبرنگاران تصریح کرد: «این واضح است که اسرائیلی‌ها به صورت دقیق منابع این تسلیحات در این منطقه را بررسی می‌کنند. لازم است که تا زمانی که اطلاعات دقیق معتبر ارائه شوند، منتظر بمانیم.» به گفته این مقام کرملین، رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های لازم برای یافتن جایی که حماس از آن تسلیحاتش را دریافت می‌کند، دارد.

سخنگوی کرملین در ادامه نشست خبری خود درباره انتخابات در روسیه نیز صحبت کرد.

پسکوف بیان داشت، لازم است با پایبندی به الزامات قانون اساسی روسیه، انتخابات ریاست جمهوری بعدی این کشور در تاریخ مارس ۲۰۲۴ همانطور که توسط ولادیمیر پوتین تایید شد، برگزار شود.

او  در پاسخ به سوالی درباره ابتکار اخیر رمضان قدیروف، رئیس چچن، برای به تعویق انداختن برگزاری انتخابات بیان داشت: «ما بر مبنای صحبت‌هایی که پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی آخرش به مجلس فدرال روسیه، درباره انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ضمن اجرای عملیات نظامی ویژه ارتش مطرح کرد، عمل می‌کنیم. رئیس جمهور روسیه بر لزوم پایبندی به تمامی الزامات دموکراسی، قانون اساسی و برگزاری این انتخابات مطابق با آنها صحبت کرد. این ها صحبت‌های رئیس جمهور کشور ما هستند و ما بر آنها تمرکز داریم.»

سخنگوی کرملین همچنین بیان داشت که «بعید» است کسی بتواند در انتخابات با پوتین رقابت کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین