|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۷۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
رسانه‌های صهیونیست‌ اعلام کردند، در میانه درگیری‌ها به شهرک‌نشینان در سدیروت دستور داده شده منازلشان را قفل کنند و در را به روی کسی باز نکنند. طبق گزارش این رسانه‌ها، دو مبارز فلسطینی در سدیروت هستند و در میان تبادل آتش میان دو طرف اشغالگران آن دو را تحت تعقیب قرار داده‌اند.

درگیری‌ها در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد می‌شود.

به گزارس شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از ایسنا، رسانه‌های صهیونیست اذعان کردند: در سومین روز جنگ هستیم؛ اما هیچ کنترلی تا الان نه در میدان و نه در غلاف غزه، نداشته‌ایم.

افزایش آمار شهدای غزه

از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۴۳۶ فلسطینی از جمله بیش از ۱۲۰ کودک و ۶۱ زن شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: همچنین در این تجاوزات ۲۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند که شامل ۲۱۳ کودک و ۱۴۰ زن هستند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تاکنون حداقل هشت قتل عام علیه خانواده‌ها ثبت شده است که جان ۵۴ شهروند را گرفته است.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی چندین حمله به بیت حانون انجام دادند و تعدادی از خیابان‌های اصلی را ویران کردند، تعدادی از مجروحان به بیمارستان اندونزی منتقل شدند در حالیکه کادر آمبولانس به دلیل تخریب خیابان‌ها برای رسیدن به بیمارستان با مشکل مواجه هستند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر در حملات هوایی به نوار غزه ده‌ها خانه امن غیرنظامیان، بسیاری از نهادهای دولتی و اماکن نظامی را هدف قرار دادند.

در این راستا هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی یک خانه متعلق به خانواده مشتهی در محله شجاعیه در شرق غزه و یک خانه متعلق به خانواده البریم در خان‌یونس را ویران کردند.

براساس گزارش الجزیره، منابع پزشکی بعد از نیمه شب امشب گزارش دادند که ۲۱ شهید از خانواده الزعانین بر اثر بمباران منزلشان در شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه جان باختند.

خبرنگار فلسطین الیوم گزارش داد، در حمله اشغالگران به رفح ۲۲ شهید و بیش از ۸۰ زخمی، در حمله به خان‌یونس پنج شهید و تعدادی مجروح گزارش شده است.

هواپیماهای اشغالگر علاوه بر منطقه العطاطره در غرب بیت لاهیا، خانه‌ای را در شهر بیت لاهیا با چندین موشک هدف قرار دادند و خانه‌ای را در شهرک القراره در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، سه فلسطینی شهید شدند.

منابع پزشکی انتقال چند مجروح و شهید بر اثر بمباران خانه‌ای در اردوگاه بشیت در رفح متعلق به خانواده ابوهلال به بیمارستان را تایید کردند. این بمباران همچنین باعث تخریب منازل مجاور خانه مورد نظر شد.

نظامیان صهیونیست صبح امروز دوشنبه همچنین مسجد احمد یاسین در نزدیکی اردوگاه الشاطی در غرب غزه را بمباران کردند که گزارش شده تعدادی بی‌شمار مجروح شدند.

الجزیره در خبری دیگر گزارش داد، در حمله هوایی صهیونیست‌ها به محله الزیتون در جنوب شرق غزه دو برادر شهید شدند.

آنروا: ۷۴ هزار فلسطینی به ۶۴ مدرسه و پناهگاه پناه برده‌اند

آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، حدود ۷۴ هزار فلسطینی به ۶۴ مدرسه و پناهگاه وابسته به این آژانس در غزه پناه برده‌اند.

طبق گفته این آژانس، خسارات بسیاری به مدرسه این آژانس وارد شده درحالیکه خانواده‌های آواره در آنجا مستقر شده بودند.

گزارش‌ صهیونیست‌ها از پیشرفت‌های عملیاتی حماس

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیست، برای اولین بار حماس تایید کرده که از پهپادهای هجومی در سطح گسترده استفاده کرده درحالیکه طبق این گزارش‌ها، حزب‌الله لبنان پهپادهای بسیار پیشرفته‌تر در اختیار دارد.

رسانه‌های صهیونیستی افزودند، افراد مبارز فلسطینی تحت پوشش حملات راکتی به ۲۰ شهرک صهیونیست نشین، ۱۱ پادگان و پایگاه نظامی صهیونیست‌ها نفوذ کردند.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، مبارزان فلسطینی در ۸۰ نقطه دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغالی نفوذ کرده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، سخنگوی ارتش اشغالگر گفت، بعید نمی‌داند که مبارزان فلسطینی از طریق تونل‌ها به دیوار حائل نفوذ کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی از واشنگتن موشک، مهمات و اطلاعات خواسته است

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: مسؤولان اسرائیلی چندین درخواست از واشنگتن کردند که از جمله آن درخواست موشک برای سامانه گنبد آهنین و مهمات و افزایش همکاری در زمینه تبادل اطلاعات درخصوص فعالیت نظامی احتمالی در جنوب لبنان است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن خواسته‌های رژیم صهیونیستی را برای دستیابی به کمک‌های نظامی اضافی برای انجام عملیاتی در نوار غزه بررسی می‌کند.

رسانه‌ها به نقل از این سخنگو افزودند، ارتش رژیم صهیونیستی هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی خود را با فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) افزایش داده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر در ادامه گفت: بیش از ۱۰۰۰ تن مواد منفجره شلیک کرده‌ایم.

به گفته وی، درگیری‌ها با مبارزان فلسطینی در حال حاضر در شش کانون در غلاف غزه در جریان است.

تبادل آتش بین اعضای مقاومت و اشغالگران در سدیروت

طبق گزارش رسانه‌های عبری، در سدیروت تبادل آتش بین نظامیان صهیونیست و مبارزان فلسطینی در جریان است و نظامیان در حال تحقیق روی این مساله هستند که آیا نفوذ از طریق تونل‌های مقاومت انجام شده است.

رسانه‌های صهیونیست‌ اعلام کردند، در میانه درگیری‌ها به شهرک‌نشینان در سدیروت دستور داده شده منازلشان را قفل کنند و در را به روی کسی باز نکنند.

رسانه‌های صهیونیست‌ اعلام کردند، در میانه درگیری‌ها به شهرک‌نشینان در سدیروت دستور داده شده منازلشان را قفل کنند و در را به روی کسی باز نکنند. طبق گزارش این رسانه‌ها، دو مبارز فلسطینی در سدیروت هستند و در میان تبادل آتش میان دو طرف اشغالگران آن دو را تحت تعقیب قرار داده‌اند.

رئیس شهرداری سدیروت نیز گفت: از ساکنان خواسته‌ایم در منازلشان بمانند.

طبق گزارش‌های صهیونیستی، احتمال وجود زخمی‌ها در صفوف صهیونیست‌ها در سدیروت وجود دارد. گفته شده این مبارزان از تقاطعی نزدیکی سدیروت به منطقه وارد شده‌اند. منابع امنیتی صهیونیست اما احتمال می‌دهند اعضای مقاومت از یک تونل وارد سدیروت شده باشند.

رسانه‌های عبری همچنین افزودند، آژیرهای خطر در شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمدند.

حملات شدید توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در مجاورت حصار امنیتی در شرق نوار غزه

خبرنگار الجزیره گفت که حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی مناطقی در مجاورت حصار امنیتی در شرق نوار غزه را هدف قرار داد.

ترور یک فلسطینی در ورودی شهر قدیمی الخلیل

بامداد امروز دوشنبه ۹ اکتبر ۲۰۲۳، یک فلسطینی با بلدوزر به یک ایست بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی در یکی از ورودی‌های شهر قدیمی الخلیل در کرانه باختری اشغالی حمله کرد.

گردان‌های ناصر صلاح الدین نیز از شهادت رافت ابو هلال یکی از رهبران این گروه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلش در رفح در جنوب غزه خبر داد.

به گفته شاهدان عینی، این فلسطینی با بلدوزر به ورودی شهر الخلیل هجوم برد، در حالی که صدای درگیری در منطقه شنیده می‌شد. بعدا منابع عبری از ترور این مرد جوان خبر دادند.

اعلام آمار کشته‌ها و مفقودان رژیم صهیونیستی

یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد، براساس برآوردها تعداد کشته‌های رژیم صهیونیستی به ۱۰۰ تن و تعداد مفقودی‌ها به بیش از ۱۵۰ تن رسیده است. به گزارش المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی وجود افسران برجسته ارتش در بین مفقودان را بعید نمی‌داند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرده که ۲۳۸۲ تن تا صبح امروز دوشنبه به بیمارستان‌های منتقل شده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی با تایید اینکه تعداد اعلام شده کشته شدگان اسرائیلی در «غلاف غزه» (شهرک‌های اطراف غزه) بسیار با اعداد واقعی فاصله دارد، تاکید کردند که تعداد کشته شدگان بسیار زیاد است.

رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه ارتش در مورد آنچه در حال حاضر در شهرک‌های غلاف غزه اتفاق می‌افتد، حقیقت را نمی‌گوید، افزودند: «عملیات نجات بسیار کند انجام می‌شود و نیروهای ویژه در غلاف غزه تلفات شدید روز یکشنبه را تحویل گرفته‌اند.»

تلفات نظامیان صهیونیست به ۷۳ نفر از جمله ۵ تن از اعضای تیپ جولانی افزایش یافت

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی فهرست جدیدی از اسامی ۱۶ سرباز کشته شده از جمله پنج سرباز از تیپ زبده جولانی را منتشر کرد و افزود: تعداد کل کشته شدگان به ۷۳ سرباز رسیده است.

اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست از جمله پرسنل عالی رتبه نظامی

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین از اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست از جمله مقامات عالی رتبه نظامی و انتقال آنها به نوار غزه خبر داد.

در عین حال حازم قاسم، سخنگوی حماس یکشنبه به اسپوتنیک گفت که مذاکرات درباره سربازان اسیر صهیونیست پس از پایان عملیات طوفان الاقصی انجام خواهد شد.

ابوعبیده: مبارزان ما گروه جدیدی از صهیونیست‌ها را به اسارت گرفتند

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام - شاخه نظامی جنبش حماس- یکشنبه شب در سخنانی گفت که مبارزان قسام توانسته‌اند خود را به نزدیکی عسقلان برسانند.

وی تصریح کرد: مبارزان فلسطینی موفق به اسارت گروه جدیدی از نیروهای دشمن و انتقال آن‌ها به نوار غزه شدند.

سقوط نرخ شکِل در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود در ۸ سال گذشته

با تشدید درگیری‌ها بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر امروز دوشنبه، شکِل واحد پول رژیم صهیونیستی در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً هشت سال گذشته رسید.

رویترز اعلام کرد که شکل در آخرین معاملات آسیایی بیش از ۳ درصد در برابر دلار کاهش یافت و به ۳.۹۵۸۱ رسید.

شورای امنیت ملی آمریکا: تعدادی آمریکایی در اسرائیل کشته شده‌اند

شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری «ان.بی.سی» اعلام کرد که مرگ تعدادی از شهروندان آمریکایی در حملات مقاومت فلسطین به فلسطین اشغالی را تأیید می‌کند.

شبکه «ان.بی.سی» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که در این حملات، دست‌کم چهار تن از آمریکایی‌ها کشته شده و هفت نفر دیگر مفقود شده‌اند.

فرودگاه بن‌گوریون هدف حمله راکتی حماس قرار گرفت

گردان‌های قسام- شاخه نظامی حماس- اعلام کرد که در پاسخ به جنابات مستمر اشغالگران، فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو را هدف حملاتی راکتی خود قرار داد.

گردان‌های قسام همچنین از شلیک ۱۰۰ راکت به شهر عسقلان در واکنش به بمباران گسترده منازل مسکونی در غزه خبر داد.

ابوحمزه: مقاومت فلسطین در بهترین وضعیت خود قرار دارد

«ابوحمزه» سخنگوی «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) یکشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که تاریخی که دلاورمردان غزه خلق می‌کنند، نباید در این منطقه محصور بماند.

ابوحمزه افزود: مقاومت فلسطین در بهترین وضعیت خود قرار دارد و با تمام توان خود نبرد را ادامه می‌دهیم.

حمله راکتی مقاومت به نقب

در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به غزه، مقاومت فلسطین شهرک «نیتیفوت» واقع در مرکز نقب را هدف حمله راکتی قرار داد.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که در پی این حمله راکتی، آژیر خطر در منطقه نقب غربی به صدا درآمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین