|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۸
کد خبر: ۳۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
همچنین منابع خبری از تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اطلاع دولت و کابینه امنیتی و فعال کردن «بند جنگ» خبر دادند.شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اتخاذ تصمیمی جنجالی اعضای دولت و کابینه امنیتی این رژیم را دور زد.

گزارش های جدید رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که تعداد اسرائیلی‌های کشته شده در عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» به ۶۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از خبرگزاری ها، گروه فلسطینی حماس از صبح روز شنبه تاکنون حملات راکتی و خیابانی خود را در خاک اسرائیل دنبال کرده است.
 
کابینه امنیتی اسرائیل رسما وضعیت جنگی اعلام کرد

به گزارش دفتر مطبوعاتی دولت اسرائیل، کابینه امنیتی اسرائیل رسما وضعیت جنگی را اعلام کرد.

در بیانیه دولت آمده است که «جنگ» در حقیقت روز شنبه و بر اثر «حمله مرگبار تروریستی از ناحیه نوار غزه به اسرائیل تحمیل شد».

بنیامین نتانیاهو وعده داده است که اسرائیل «انتقام سهمگینی» برای شبه‌نظامیان فلسطینی در نظر دارد.

دفتر مطبوعاتی دولت اسرائیل اعلام کرد که تصمیم اعلام جنگ بر اساس ماده ۴۰ قوانین پایه اسرائیل اتخاذ شده است. اسرائیل قانون اساسی مکتوب ندارد، اما قوانین پایه آن عملکردی مشابه قانون اساسی دارند.

یکی از مقامات ارشد ارتش اسرائیل که مسئول عملیات در سرزمین‌های فلسطینی است، پس از وقوع حملات روز شنبه گفت که حماس «دروازه‌های جهنم» را باز کرده است.

نتانیاهو «بند جنگ» علیه غزه را فعال کرد

همچنین منابع خبری از تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اطلاع دولت و کابینه امنیتی و فعال کردن «بند جنگ» خبر دادند.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اتخاذ تصمیمی جنجالی اعضای دولت و کابینه امنیتی این رژیم را دور زد.

کان در این باره اعلام کرد که نتانیاهو بند جنگ را در قانون پایه رژیم صهیونیستی فعال کرده است.

در همین راستا دفتر نتانیاهو اعلام کرد: شورای امنیتی اسرائیل رسما با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرد.

نتانیاهو امروز با حضور یوآو گالانت، وزیر جنگ، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش و تعدادی از وزرا و افسران رژیم صهیونیستی در مقر وزارت جنگ اوضاع امنیتی سرزمین‌های اشغالی را مورد ارزیابی قرار داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین