|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۷۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
همزمان با افزایش شمار کشته‌شدگان در اسرائیل به دست‌کم ۱۰۰ نفر و افزایش شمار مجروحان به بیش از ۹۰۰ نفر، بنی گانتس، یکی از رهبران اپوزیسیون اسرائیل از مردم خواست آماده باشند که تلفات و آسیب‌های جانی وارده ممکن است سنگین‌تر از ارقام اعلام شده باشد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که شمار کشته‌ها در این دولت بر اثر حملات نیروهای حماس، به دست‌کم ۱۰۰ تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از ۹۰۰ نفر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از خبرگزاری ها، همزمان با افزایش شمار کشته‌شدگان در اسرائیل به دست‌کم ۱۰۰ نفر و افزایش شمار مجروحان به بیش از ۹۰۰ نفر، بنی گانتس، یکی از رهبران اپوزیسیون اسرائیل از مردم خواست آماده باشند که تلفات و آسیب‌های جانی وارده ممکن است سنگین‌تر از ارقام اعلام شده باشد.

دو شبکه تلویزیونی: حماس ۵۰ نفر را در بئری به گروگان گرفته است

دو شبکه عمده تلویزیونی اسرائیل اعلام کردند که حدود ۵۰ تن از مردم ساکنان شهرک بئری در جنوب، در دست نیروهای حماس به «گروگان» گرفته شده، ولی هنوز در این منطقه هستند و به غزه منتقل نشده‌اند.

به گزارش این رسانه‌ها، ۹ تن از فلسطینی ها در نزدیکی این منطقه کشته شده‌اند. اما هنوز شمار دیگری از نیروهای حماس در شهرک‌های اسرائیلی حضور دارند.

معاون جنبش فلسطینی حماس گفت که در میان اسرائیلی‌هایی که این سازمان به گروگان گرفته و به غزه منتقل کرده، چند افسر ارشد وجود دارند.

 نتانیاهو: ما در جنگی گسترده قرار گرفتیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در پی عملیات امروز گفت: ما در جنگی گسترده قرار گرفتیم و نیاز به صبر داریم.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در تلاش برای پاکسازی شهرک‌های اطراف غزه هستیم.

وی با هدف آرام کردن انتقاد صهیونیست‌ها از وی و غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی افزود: ما در جنگی گسترده قرار گرفتیم و نیاز به صبر داریم.

نتانیاهو همچنین ادامه داد: امنیت مرزها را برای بازداشتن دیگران از ارتکاب اشتباه ملحق شدن به این، جنگ تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلوگیری از پیوستن دیگر گروه‌های مقاومت به حماس را هم یک اولویت اعلام کرد و افزود: اولویت اول جنگ، پاکسازی مناطق از مبارزانی است که از نوار غزه به شهرک های صهیونیست‌نشین نفوذ کرده اند.

وی، اولویت دوم را تحمیل هزینه سنگین به نیروهای مقاومت فلسطین، از جمله در غزه اعلام کرد.

این مقام صهیونیست که نگران پیوستن دیگر گروه های مقاومت در غزه، کرانه باختری و لبنان به جنگ است، تقویت دیگر مناطق، برای جلوگیری از پیوستن آنها به جنگ را اولویت سوم اعلام کرد.

نتانیاهو از شهروندان صهیونیست خواست آرامش خود را حفظ کنند تا پیروزی در جنگ حاصل شود.

پیشتر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به عملیات گسترده نیروهای مقاومت در سرزمین های اشغالی اعلام کرد: اسرائیل وارد جنگ شده است و پیروز این جنگ خواهد بود.

وی طی بیانیه ای اعلام کرد: ما در جنگ هستیم و جنگ را خواهیم برد.

نتانیاهو در این بیانیه اعلام کرد: دشمن تاوان سنگینی خواهد پرداخت که پیش از این تجربه نکرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین