|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۷۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به لندن که قرار بود در هفته‌های آینده انجام شود به زمانی نامشخص موکول شده است. شاید این سفر طی ماه‌های آینده انجام شود اما موعد مشخصی برای این سفر تعیین نشده است.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد که سفر ولیعهد عربستان به لندن به زمانی نامشخص موکول شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به لندن که قرار بود در هفته‌های آینده انجام شود به زمانی نامشخص موکول شده است. شاید این سفر طی ماه‌های آینده انجام شود اما موعد مشخصی برای این سفر تعیین نشده است.

مسئولان عربستانی و انگلیسی دستور کار این سفر در ماه میلادی جاری را مورد بررسی قرار دادند اما تصمیم گرفتند آن را به تأخیر بیندازند.

طرف‌های عربستانی یا انگلیسی به جزئیات نخستین سفر محمد بن سلمان به لندن از زمان جنایت ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول واکنشی نشان ندادند.

اوت گذشته ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس با محمد بن سلمان برای تقویت روابط میان دو کشور و دیداری در نزدیک‌ترین فرصت به توافق رسیدند و بعدا اعلام شد که انگلیس از ولیعهد عربستان برای سفر به لندن رسما دعوت کرده است.

روزنامه دیلی میل انگلیس نیز پیش بینی کرده بود که محمد بن سلمان با پادشاه انگلیس طی سفر خود به لندن دیدار و توافق‌های تجاری بزرگی را با این کشور امضا کند.

انگلیس در طول سال‌های گذشته برای تقویت روابط با عربستان به رغم کارنامه سیاه ریاض در زمینه حقوق بشر تلاش کرده است.

محمد بن سلمان بعد از انزوای بین المللی خود که چند سال طول کشید سفرهایی به اروپا و آسیا داشت و با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کرد. هرچند که جو بایدن وعده داده بود که با محمد بن سلمان به دلیل جنایت قتل خاشقجی مقابله کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین