|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۷۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
پایگاه اینترنتی آمریکایی «بیزینس اینسایدر» نوشت، اسناد وزارت دارایی روسیه که «ظاهرا به بیرون درز کرده‌اند» نشان می‌دهند مسکو قصد افزایش بودجه نظامی خود به میزان حدودا ۳۰ درصد از کل هزینه‌های دولت در سال ۲۰۲۴ را دارد.

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی در تحلیلی به نقل از یک کارشناس روس امور بین‌المللی نوشت، روسیه برای «چند سال جنگ دیگر» در اوکراین تدارک می‌بیند و ولادیمیر پوتین قصد ندارد «هیچ‌گونه امتیازی را بدهد.»

به گزارش ایسنا، ، وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه در یک به‌روزرسانی اطلاعاتی اعلام کرد، روسیه برای افزایش چشمگیر بودجه نظامی خود برنامه‌ریزی کرده و این نشان می‌دهد مسکو در تدارک است که تا سال‌ها جنگ در اوکراین را ادامه دهد.

پایگاه اینترنتی آمریکایی «بیزینس اینسایدر» نوشت، اسناد وزارت دارایی روسیه که «ظاهرا به بیرون درز کرده‌اند» نشان می‌دهند مسکو قصد افزایش بودجه نظامی خود به میزان حدودا ۳۰ درصد از کل هزینه‌های دولت در سال ۲۰۲۴ را دارد.

وزارت دفاع روسیه اعلام داشت، بودجه نظامی پیشنهادی به ارزش ۱۰.۸ تریلیون روبل بوده که حاکی از افزایش ۶۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است و به سطح حدودا شش درصد از تولید ناخالص داخلی روسیه خواهد رسید.

او اضافه کرد، این بودجه احتمالا هزینه‌هایی برای کلیت اقتصاد روسیه ایجاد خواهد کرد.

اخیرا سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز گفت، مسکو برنامه دارد تا تحویل تسلیحات مدرن به ارتش خود را تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهد.

طبق گزارش خبرگزاری اینترفاکس، شویگو بیان کرد: «ما به تقویت قدرت رزمی نیروهای مسلح روسیه از جمله از طریق عرضه تسلیحات مدرن و بهبود ‌آموزش و تمرین برای سربازان با در نظر گرفتن تجربه برآمده از عملیات نظامی ویژه ادامه می‌دهیم.»

نینا خروشچوا، استاد روابط بین‌المللی در دانشگاه «مدرسه جدید» در شهر نیویورک به بی.بی.سی گفت: «پوتین قصد تسلیم شدن ندارد، پوتین قصد ندارد متزلزل شود. او نمی‌خواهد کنار بکشد و امتیازی را بدهد.»

خروشچوا خاطر نشان کرد، رئیس جمهور روسیه می‌خواهد «انقدر صبر کند» تا پشتیبانی غرب از اوکراین متزلزل شود.

آمریکا و دیگر متحدان غربی در تمام طول جنگ اوکراین با روسیه، به حمایت از کی‌یف از طریق ارسال تسلیحات و کمک‌های ضروری پرداخته‌اند. با این حال برخی از سیاستمداران در آمریکا به‌ویژه در حزب جمهوریخواه به شکلی فزاینده از حجم هزینه‌هایی که واشنگتن برای اوکراین صرف می‌کند انتقاد کرده‌اند.

متحدان اروپایی اوکراین هر چه بیشتر نگران می‌شوند که در صورتی که یک نامزد تندروی جمهوریخواه همچون دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، کمک‌های آمریکا برای اوکراین کاهش چشمگیری پیدا کند.

ترامپ که تنها برای یک دوره رئیس‌جمهوری آمریکا بوده، بارها مدعی شده در صورتی که دوباره به ریاست جمهوری آمریکا برسد به جنگ در اوکراین در عرض ۲۴ ساعت پایان خواهد داد اما توضیحی درباره اینکه چطور این کار را خواهد کرد، نداده است. او همچنین این موضوع که چقدر به اوکراین کمک خواهد کرد را نیز تصریح نکرده است.

«مایکل مک‌فال»، سفیر سابق آمریکا در روسیه در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در ماه اوت اظهار کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه احتمالا می‌خواهد به انتظار فرا رسیدن یک فرصت مناسب بعد از انتخابات آمریکا صبر کند.

او اظهار کرد: «روشن است که پوتین در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است. در صورتی که ترامپ در این انتخابات مجددا پیروز شود، برای پوتین معقول خواهد بود که باور کند، می‌تواند یک توافق بهتر را بر سر اوکراین منعقد کند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین