|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۷۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
نخست مطمئن شدن از این مساله که ما هر چیزی که از دستمان بر بیاید برای حمایت از اوکراین انجام دهیم و کشورهای دیگر را هم برای این کار همراه خود کنیم. راه دوم اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بوده چون پتانسیل این درگیری جایی نیست که کسی بخواهد باشد و مکانی نیست که برای امنیت مردم آمریکا خوب باشد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده در موسسه سیاست عمومی دانشگاه رایس گفت: از همان آغاز بحران اوکراین، بایدن تلاش کرده است تا از درگیری مستقیم با روسیه اجتناب کند.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این گفت‌وگو همچنین گفت:‌ از همان روز نخست جنگ اوکراین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دو گزینه در سر داشت. نخست مطمئن شدن از این مساله که ما هر چیزی که از دستمان بر بیاید برای حمایت از اوکراین انجام دهیم و کشورهای دیگر را هم برای این کار همراه خود کنیم. راه دوم اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بوده چون پتانسیل این درگیری جایی نیست که کسی بخواهد باشد و مکانی نیست که برای امنیت مردم آمریکا خوب باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، بلینکن بار دیگر تاکید کرد که این به دولت کی‌یف بستگی دارد که درباره عملیات خود تصمیم گیری کند؛ اما دولت واشنگتن هرگز حملات فراتر از مرزهای اوکراین را ترغیب نکرده است.

به گفته دیپلمات ارشد آمریکایی، بهترین راه برای توقف درگیری‌ها، تقویت مواضع کی‌یف است.

روسیه بارها موضع خود را در مورد درگیری در اوکراین در سطوح مختلف ابراز کرده است. به طوریکه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده که مسکو همیشه برای راه‌حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادهای واقعا جدی است، در حالیکه رژیم کی‌یف تمام مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین