کد خبر: ۳۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
وی حمایت های همه جانبه انقلاب ایران از حرکت های ظلم ستیزانه در جهان اسلام از جمله درلبنان، عراق، سوریه و فلسطین و حتی مستضعفان جهان را ناشی از همین ویژگی ها دانست.
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ، امروز جمعه در جشن ایرانیان به مناسبت دهه فجر در بغداد، انقلاب اسلامی را مبتنی بر شعار و کلمه طیبه 'حق' دانست و در اظهاراتی مهم، گفت با تانک و موشک و بمب نمی توان قلبها را تسخیر کرد.

سید عمار حکیم در سخنان خود به نفوذ و اثرگذاری شعار و کلمه حق در صدر اسلام و انقلاب اسلامی سال 57 اشاره کرد و گفت آن زمان که امام کلمه طیبه و شعار حق را از راه دور (نجف) جاری کرد،نه فیسبوک و نه انبوه شبکه های ماهواره ای بود،اما امام با نوار و اعلامیه ها تاثیرش را گذاشت و ندایش فراگیر و جهانی شد.

وی درباره چرایی و علت انتخاب بهشت زهرا ازسوی امام برای اولین حضور در جمع مردم، گفت این موضوع پیام مهمی برای ملت ایران و همه ملت های جهان به این مضمون داشت که بدون رشادت، جانفشانی و شهادت ها امکان پیروزی نیست.

عمار حکیم بابیان اینکه'همه ما امروز فرزندان انقلاب اسلامی هستیم'،به چندویژگی شاخص امام خمینی(ره) در انقلاب، از جمله تاکید بر الهی بودن انقلاب ، محدود نبودن در چارچوب مرزهای جغرافیایی ایران ، و مردمی بودن آن اشاره کرد.

وی حمایت های همه جانبه انقلاب ایران از حرکت های ظلم ستیزانه در جهان اسلام از جمله درلبنان، عراق، سوریه و فلسطین و حتی مستضعفان جهان را ناشی از همین ویژگی ها دانست.

عمار حکیم در تشریح بحث صدور انقلاب نیز با بیان اینکه 'مفهوم صدور انقلاب از ابتدا هم کشورگشایی و دخالت در امور داخلی دیگران نبود'، توضیح داد مفهوم صدور انقلاب از منظر امام(ره) نهادینه شدن اصول و ارزش های اسلامی و انسانی بود.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، با رد ادعاهای دشمنان انقلاب در خصوص فعالیت های هسته ای ایران، به فتوای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن بمب هسته ای اشاره کرد و گفت ایران به بمب اتم نیاز ندارد، چرا که انقلاب اسلامی، انقلاب دلهاست.

وی نظام اسلامی را نظامی توصیف کرد بر مبنای اراده مردم و گفت با تانک و موشک و بمب اتم نمی توان دلها را تسخیر کرد.

سید عمار حکیم با بیان اینکه 'دشمنان انقلاب می دانند که ایران به دنبال بمب نیست'، گفت: نه ایران به دنبال بمب اتمی است و نه این کشورها با بمب اتمی مشکل دارند، بلکه مساله آنان استقلال انقلاب اسلامی و ارزش های آن است.

وی افزود: درپیام اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا شاهد آن بودیم و دیدیم که چه مضامین مهم و اثرگذاری داشت و با همه محدودیت هایی که غربی ها برای جلوگیری از رسیدن این پیام ها بکار بردند ، تاثیر عمیق خود را گذاشت وجای خود را در دل ها باز کرد.

شخصیت برجسته مذهبی ، سیاسی عراق با اشاره به بحران اخیر این کشور،گفت در عراق مشکل با دولت چیست که این همه تروریست از نقاط مختلف جهان می آیند دست به عملیات انتحاری و کشتار مردم می زنند تا به بهشت بروند و با رسول الله ناهار بخورند. مساله چیست؟ آیا بهشت فقط در عراق و سوریه است؟

عمار حکیم افزود: اینها به عقیده ما پوششی است و هدف آنان اسلام ناب محمدی و خط مشی های صحیح برای هویت یابی امت اسلامی است که برای آنها غیر قابل تحمل است.

وی با ابراز تاسف از اینکه توطئه گران عبرت نمی گیرند، گفت به گفته خداوند ترفندها و توطئه ها به خودشان بر می گردد، همانطور که تجربه طالبان را در افغانستان شاهد بودیم، القاعده و داعش نیز در عراق و سوریه روزی به اهرمی علیه خودشان تبدیل خواهند شد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان تاکید کرد اگر امروز خون می دهیم، جانفشانی و تحمل می کنیم، اما نتیجه و پیروزی نهایی با اهل حق و مومنین و ملت هایی خواهد بود که شعارها و ارزش های اسلام واقعی و انسانی را محور حرکت خود قرار داده اند.

جشن ایرانیان مقیم بغداد توسط رایزنی فرهنگی ایران، درسالن اجتماعات مجلس اعلای اسلامی عراق در مرکز بغداد برگزار شد که در آن جمعی از دیپلمات ها و کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز حضور داشتند.

در این مراسم، گروه سرود فرزندان ایرانیان مقیم بغداد به اجرا برنامه پرداخته و همچنین برای کودکان و نوجوانان نیز مسابقه هایی همراه با جوایز برگزار شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین