|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۷۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
بایدن می‌گوید از کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، «انتظار دارد به تعهد ایالات متحده نسبت به مردم اوکراین پایبند باشد و حمایت‌های لازم برای کمک به اوکراین در این لحظه حساس را تضمین کند».

در پی حدف بسته جدید کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین توسط کنگره از بودجه موقت برای ادامه کار دولت، رئیس‌جمهوری ایالات متحده بر لزوم ادامه کمک‌های مالی و نظامی کشورش به اوکراین تاکید کرد.

جو بایدن روز یکشنبه ۹ مهر اعلام کرد زمان زیادی برای ارائه کمک‌های مالی به اوکراین باقی نمانده و کنگره باید «این بازی را متوقف کند».

او گفت که از حاشیه‌ها خسته شده و زمان در حال از دست رفتن است: «کمک‌های واشنگتن به کی‌یف در زمان کنونی ادامه خواهد یافت و شرکای بین‌المللی باید اطمینان یابند که آمریکا حمایت مالی خود را از اوکراین متوقف نمی‌کند».

کنگره آمریکا اواخر روز شنبه برای جلوگیری از تعطیلی دولت، با تصویب یک بسته بودجه کوتاه‌مدت موافقت کرد، اما این بودجه مبلغ کمک به اوکراین را کاهش داده است.

 بایدن در واکنش به این اقدام کنگره گفت ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم که کمک‌های آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه قطع شود.

او با اشاره به این‌که بودجه تصویب شده برای ادامه کار دولت تا اواسط نوامبر است، گفت: زمان زیادی نداریم و فوریت بسیار زیادی برای کمک به اوکراین احساس می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از اعضای دموکرات کنگره خواست با نمایندگان حزب جمهوری‌خواه پیرامون تصویب بسته کمک مالی جدید به اوکراین مذاکره کنند.

بایدن می‌گوید از کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، «انتظار دارد به تعهد ایالات متحده نسبت به مردم اوکراین پایبند باشد و حمایت‌های لازم برای کمک به اوکراین در این لحظه حساس را تضمین کند».

از زمان تهاجم گسترده روسیه در فوریه ۲۰۲۲، کنگره آمریکا حدود ۱۱۳ میلیارد دلار تسلیحات، تجهیزات، کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین را تصویب کرده است.

برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه می‌گویند منابع مالی که برای اوکراین تخصیص داده می‌شود می‌تواند صرف امنیت در مرزهای کشور شود. آن‌ها همچنین نسبت به سرعت ضدحملات اوکراین و هدر رفتن این منابع مالی در سیستم فساد‌آمیز اوکراین اظهار نگرانی می‌کنند.

سناتور راجر مارشال از حزب جمهوری‌خواه اخیرا گفت کنگره نباید یک چک سفید دیگر برای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ارسال کند.

به رغم این مخالفت‌ها، رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه سنا روز یکشنبه اعلام کردند که موضوع بسته جدید کمک به اوکراین در هفته‌های آینده مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت: «ما از تلاش‌های اوکراین برای دفاع از حاکمیت خود در برابر تجاوز وقیحانه پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] حمایت می‌کنیم».

زلنسکی اخیرا در سفر خود به آمریکا برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت اوکراین برای پیروزی علیه تجاوز روسیه نیازمند کمک‌های مالی و نظامی آمریکا است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین