|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۳۷۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
جمهوریخواهان مخالف هزینه‌های دولت بایدن هستند و آنها می‌گویند ترجیح می‌دهند مصوباتی برای کاهش هزینه‌های دولت برای مدت طولانی داشته باشند. دولت بایدن تاکید دارد که باید ابتدا دولت تامین بودجه شود و بعد درباره کاهش هزینه‌ها تصمیم گیری شود.

نیم ساعت پیش از نیمه شب آخرین روز سپتامبر، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با انتشار متنی در حساب رسمی خود در شبکه «ایکس» از امضای مصوبه کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت خبر داد.

با امضای این طرح توسط رئیس جمهوری آمریکا و تبدیل آن به قانون، تعطیلی دولت که به دلیل عدم توافق برسر بودجه محتمل به‌نظر می‌رسید برای ۴۵ روز به تاخیر افتاد.

شنبه شب سنای آمریکا با رای خود پس از تصویب طرحی موقت در مجلس نمایندگان، تعطیلی دولت آمریکا را منتفی کرده بود.

دولت آمریکا تنها تا روز یکشنبه ۱ اکتبر (۹ مهرماه) بودجه داشت و اگر کنگره بودجه را تصویب نمی‌کرد، دولت فدرال ایالت متحده بطور موقت تعطیل می‌شد.

شنبه غروب ابتدا مجلس نمایندگان که در اختیار اکثریت جمهوریخواه است، طرحی را تصویب کرد تا مانع تعطیلی دولت آمریکا در ۴۵ روز آینده شود.

شنبه شب نیز سنای آمریکا که در اختیار اکثریت دموکرات است، این طرح را تائید کرد تا برای اجرا تنها به امضای رئیس جمهوری آمریکا نیاز داشته باشد.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود با رهبران دو حزب در کنگره همکاری می‌کند که مانع تعطیلی دولت شود.

براساس مصوبه مجلس نمایندگان و تائید سنا، دولت تا ۱۷ نوامبر (جمعه ۲۶ آبان) تامین بودجه شد و کنگره باید پیش از این تاریخ درباره تامین بودجه دولت برای آینده تصمیم بگیرد.

جمهوریخواهان مخالف هزینه‌های دولت بایدن هستند و آنها می‌گویند ترجیح می‌دهند مصوباتی برای کاهش هزینه‌های دولت برای مدت طولانی داشته باشند. دولت بایدن تاکید دارد که باید ابتدا دولت تامین بودجه شود و بعد درباره کاهش هزینه‌ها تصمیم گیری شود.

دو نهاد مجلس نمایندگان و سنا باید در نهایت درباره بودجه به توافق برسند و در غیر این صورت دولت آمریکا به خاطر عدم تامین بودجه موقت تعطیل می‌شود. در صورت تعطیلی، جز بخش اضطراری دولت، سایر بخش‌ها تعطیل می‌شود تا در نهایت کنگره درباره تامین بودجه به توافق برسد.

بیش از ده بار در تاریخ آمریکا دولت به خاطر عدم تامین با تعطیلی موقت روبرو شده است. این اتفاق در سال‌های اخیر دو بار در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ روی داد.

در دوره ریاست جمهوری کارتر، بوش پدر و اوباما هرکدام یک بار و در دوره کلینتون دوبار و در دوره ریاست جمهوری ریگان، سه بار دولت تعطیل شد.

یکی از طولانی‌ترین تعطیلی‌ها در دسامبر ۲۰۱۸ در زمان ترامپ روی داد که مخالفت مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها با او، به تعطیلی ۳۵ روزه دولت منتهی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین