|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳
کد خبر: ۳۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
هیات ایرانی در سفر به ایتالیا همچنین با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها و کاردینال 'پیئترو پارولین' نخست وزیر واتیکان دیدار و درباره موضوع ها و مناسبات دوجانبه و چند جانبه و بین المللی گفت وگو کرد.
  شورای پاپی امور خانواده واتیکان، از گسترش و تقویت همکاری های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، استقبال کرد.

اسقف «وینچنتسو پالیا» رییس شورای پاپی امور خانواده واتیکان، در نشست مشترک مطبوعاتی با «شهیندخت مولاوردی» معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، با ابراز امیدواری از گسترش همکاری های دوجانبه با ایران گفت: این نخستین باری است که دیداری در چنین سطح بالایی برگزار می شود و امیدواریم که در آینده نیز دیدارهای دیگری برگزار شود.

پالیا با اشاره به اهمیت نشست مشترک هیات ایرانی به ریاست معاون رییس جمهوری و شورای پاپی امور خانواده واتیکان، افزود: ما در این دیدار در باره مسایل مربوط به خانواده و زنان در جامعه امروزی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید با کمک یکدیگر (مسلمانان و مسیحیان) به موضوع خانواده رسیدگی کرد.

وی توضیح داد: قرار است درماه مه آینده در سازمان ملل و همچنین در فیلادلفیا به مناسبت روز جهانی خانواده دیدارهای دیگری با مقام های ایرانی داشته باشیم.

رییس شورای پاپی امور خانواده واتیکان یادآورشد: امروز جهانی سازی به ما می آموزد که خانواده یک میراث بشری است و وجود زنان در تمام مراحل برای رسیدگی به خانواده اجتناب ناپذیر است. وقتی ما با یکدیگر دیدار و در باره مسایل مشترک گفت وگو می کنیم، کمک بزرگی به جوامع خود و جهان کرده ایم و امیداریم که این نوع دیدارها که به صلاح همه به ویژه زنان و خانواده است، افزایش یابد.

پالیا افزود: این دیدارها نه تنها مهم، بلکه ضروری است چرا که فرصت گفت وگو را به پیروان اسلام و مسیحیت درباره مباحث مهمی مانند دفاع از جایگاه خانواده و زن که دو مشکل مهم امروزی است، می دهد. کرامت زن بسیار مهم است ما مشکلات سخت و مهمی پیش رو داریم و جهانی سازی این مشکلات را برای ما مشترک کرده و هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی با این چالش ها روبه رو شود.

این مقام واتیکان ادامه داد: مهم این است که همه ما پیروان ابراهیمی دست به دست هم دهیم و برای ارتقا و دفاع از خانواده و زن در همه نقاط جهان متحد شویم. جنگ ها، خشونت ها و نابرابری ها که متوجه افراد ضعیف تر به ویژه زنان می شود، همزیستی میان ملت ها را به مخاطره می اندازد.خانواده هسته ارزشمند هر جامعه است و از خانواده همزیستی و صلح نشات می گیرند. خانواده گهواره ای است که کودکان در آن رشد کرده و آینده هر ملتی در گرو آن بوده و بزرگترین و ارزشمند ترین برای هر جامعه ای خانواده است.

معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده که در راس هیاتی به ایتالیا سفر کرده است، نیز نشست مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در خصوص خانواده را دارای اهمیت و مفید دانست.

مولاوردی گفت: در این نشست که به دعوت شورای پاپی خانواده در واتیکان برگزار شد، در باره موضوع های تخصصی، طبی، حقوقی، جامعه شناسی و مشکلاتی که خانواده پیش رو دارد، بحث و گفت وگو کردیم. این مشکلات مشترک جهانی، نیاز به همفکری مشترک نیز دارد، به ویژه برای کشوری مانند ایران که دارای حکومت دینی است وما باید در این زمینه به راه حل مشترکی برسیم.

معاون رییس جمهوری ایران، با تاکید بر اهمیت گفت وگو میان زنان کاتولیک و مسلمان برای کمک به صلح در سطح جهانی، گفت: لازمه گفت وگو شناخت است و ظرفیت های خوبی در هر دو طرف وجود دارد. ما باید از دیپلماسی دین و عنصر زن بودن خود برای رسیدن به صلح و امنیت بین المللی استفاده کنیم. جوهره تمام ادیان دعوت به آرامش، صلح و مدارا است.

مولاوردی افزود: در این دیدار در باره مشکلات مشترک در حوزه زنان و خانواده و راه حل های موجود و مواضع مشترکی که می توان در مجامع بین المللی داشت، بحث شد. همچنین نگرانی از بحران ازدواج و فروپاشی خانواده، خشونت علیه زنان و کودک آزاری نیز محورهای دیگر این بحث ها برای رسیدن به مواضع مشترک و داشتن ائتلافی برای به نمایش گذاشتن کارآمدی دین بود.

وی افزود: زنان با نگاهی مادرانه و به عنوان معلمان و استادان اولیه فرزندانشان می توانند در ایجاد صلح نقشی اساسی داشته باشند. این نوع گفت وگوها و ائتلاف ها و تفاهمی که برای موضوع های مختلف حاصل می شود، می تواند تاثیرات لازم را در سطح جهانی داشته باشند.

هیات ایرانی در سفر به ایتالیا همچنین با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها و کاردینال 'پیئترو پارولین' نخست وزیر واتیکان دیدار و درباره موضوع ها و مناسبات دوجانبه و چند جانبه و بین المللی گفت وگو کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین