|
|
امروز: پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۷۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، این شرکت فناوری آمریکایی با مقامات چینی درباره مقررات جدید محدودکننده گفت‌وگو کرده که اپلیکیشن‌های خارجی عرضه شده در فروشگاه اپ استور را حذف می‌کند.

با اقدام چین در تشدید محدودیت‌ها برای فروشگاه‌های برنامه، فهرست چالش‌های اپل در چین رشد کرده است.

به گزارش ایسنا، چین ممکن است به زودی با روزنه‌های بزرگ در دیوار آتش بزرگ خود که به شهروندان این کشور اجازه می‌دهد با استفاده از فروشگاه برنامه اپل، به اپلیکیشن‌های ممنوعه دسترسی پیدا کنند، مقابله کند.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، این شرکت فناوری آمریکایی با مقامات چینی درباره مقررات جدید محدودکننده گفت‌وگو کرده که اپلیکیشن‌های خارجی عرضه شده در فروشگاه اپ استور را حذف می‌کند.

در راستای این محدودیت، اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی مانند ایکس، اینستاگرام، فیس‌بوک، واتس‌اپ و یوتیوب در معرض خطر غیرقابل دسترش شدن نسخه‌های چینی خود در فروشگاه اپ استور اپل هستند. این سایت‌ها در حال حاضر از طریق وب، قابل دسترس نیستند مگر این که کاربران در چین با استفاده از نرم افزارهای فیلترشکن، آنها را دانلود کنند.

گردانندگان اپلیکیشن اگر می‌خواهند همچنان در فروشگاه برنامه عرضه کنند، تا ژوئیه سال ۲۰۲۴ فرصت دارند نزد دولت چین، ثبت نام کنند.

این تغییر در شرایطی روی می‌دهد که چالش‌های پیش روی اپل در چین افزایش پیدا کرده است. این کشور که محل تولید ۹۵ درصد از آیفون‌ها، ایرپادها و آی‌پادهای اپل است، استفاده کارمندان دولتی از آیفون در محیط کار را ممنوع کرده است.

چین، دومین بازار بزرگ اپل از نظر میزان فروش پس از آمریکاست و سهم حدود ۷۴ میلیارد دلاری در درآمد اپل در سال مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۲۲ داشته است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، از دست دادن مصرف کنندگان چینی ممکن است برای اپل گران تمام شود و این تهدید با عرضه تلفن هوشمند «میت ۶۰» هواوی، افزایش پیدا کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین