|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۷۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه در حال آماده شدن برای پرتاب‌های بعدی هستیم و تا سال آینده یک منظومه بزرگ و کامل ماهواره ای که کاملاً ایرانیست در مدار خواهیم داشت، گفت: امروز تعداد زیادی از دانشجویان و دانشگاهیان خواهر و برادر هم میهمان ما بودند و همه مراحل را رصد و از نزدیک توفیقات ایران اسلامی را دیدند.

فارس: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه تا سال آینده یک منظومه بزرگ و کامل ماهواره ای ایرانی در مدار خواهیم داشت، گفت: تحریم این فرصت را در اختیار ما قرار داده تاخودکفایی و بومی‌سازی را عمق بیشتری بدهیم و همه چیز امروز ایرانی شده است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۳ اظهار کرد: امروز به توفیق الهی ماهواره نور ۳  با موفقیت توسط ماهواره‌بر قاصد_ که توانسته ماهواره‌های نور یک ،دو و امروز هم نور ۳ رو  در ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری در مدار قرار دهد_ پرتاب شد و در مدار قرار گرفت و این موفقیت بزرگ را در هفته دفاع مقدس به ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم .

وی با بیان اینکه به سمت برخورداری از منظومه کاملی از ماهواره‌ها در مدار زمین پیش می رویم، افزود: امروز اطمینان به زیر مجموعه‌ها، به ماهواره و ماهواره برها روز به روز بیشتر می‌شود و موفقیت‌های متوالی نوید این مهم را می دهد که می‌توانیم قدم‌های بزرگ‌تری را در آینده نزدیک برداریم.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه در حال آماده شدن برای پرتاب‌های بعدی هستیم و تا سال آینده یک منظومه بزرگ و کامل ماهواره ای که کاملاً ایرانیست در مدار خواهیم داشت، گفت: امروز تعداد زیادی از دانشجویان و دانشگاهیان خواهر و برادر هم میهمان ما بودند  و همه مراحل را  رصد و از نزدیک  توفیقات ایران اسلامی را دیدند.

وی در خصوص ویژگی‌های ماهواره جدید و بیان اینکه ماهواره‌ها ماموریت‌های مختلفی دارند، اظهار کرد: ماهواره نور ۳ هم قابلیت تصویربرداری و هم جمع آوری سیگنالی دارد. با پیشرفت تکنولوژی ماهواره‌ها بسیار کوچک و با کارایی بالا شده و در همین وزن  حدود ۳۲ کیلوگرم ما موفق شدیم هم دوربین ایرانی، هم جمع‌آوری سیگنال ایرانی نصب و کلیه مراحل ساخت این ماهواره طی ۱۸ ماه انجام پذیرفته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: ما چون تحریم هستیم مجبوریم همه بخش‌های  زیر مجموعه‌ از ماهواره و بخش‌های دیگر را خودمان داشته باشیم و در شرایط تحریم نه تنها قطعه ای به ما نمی‌دهند بلکه مدیریت می‌کنند که حتی با چند واسطه هم به دست ما نرسد اما تحریم این فرصت را در اختیار ما قرار داده تاخودکفایی و بومی‌سازی را عمق بیشتری بدهیم و همه چیز امروز ایرانی شده است.

وی در پایان افزود: ما در دنیا دهمین کشور هستیم که هم ماهواره هم ماهواره‌بر داریم و اولین کشور اسلامی هستیم که به این موفقیت دست پیدا کرده‌ایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین