|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۳۷۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو ابه مصاف هم رفتند که ایران ۳ بر ۱ (۱۹ - ۲۵، ۲۵ - ۱۴، ۲۵ - ۲۲ و ۲۶-۲۴) پیروز شد و اولین مدال طلای کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها را به دست آورد. با این قهرمانی، تیم ملی والیبال ایران به اولین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو رسید و برای سومین بار متوالی قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات آسیایی هانگژو موفق شد به مدال طلای این مسابقات دست یابد. این پیروزی با واکنش رسانه اروپایی همراه بود.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو ابه مصاف هم رفتند که ایران ۳ بر ۱ (۱۹ - ۲۵، ۲۵ - ۱۴، ۲۵ - ۲۲ و ۲۶-۲۴) پیروز شد و اولین مدال طلای کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها را به دست آورد.  با این قهرمانی، تیم ملی والیبال ایران به اولین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو رسید و برای سومین بار متوالی قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

رسانه اروپایی «ورد آف والی» به قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های آسیایی پرداخت و نوشت: ایران در بازی‌های آسیایی قهرمان شد و سومین عنوان متوالی را به دست آورد. ایران در نوزدهمین دوره مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، با غلبه بر کشور چین به عنوان میزبان، در فینال بزرگ و هیجان‌انگیز سومین قهرمانی متوالی خود را به دست آورد.

 ایران به عنوان تیم ۱۱ جهان، در مصاف با تیم بی‌باک و امیدوار چین که در آرزوی پایان دادن به حسرت ۲۵ ساله مدال طلای خود بود، به هت‌تریک قهرمانی دست یافت. فینال بزرگ یک تقابل پر جنب و جوش بین دو قدرت بود و ایران با یک بازگشت قابل توجه ۳-۱ پیروز شد و مدال طلای این مسابقات را به نام خود کرد. چین میزبان با پیگیری قوی خود، نقره را کسب کرد. آخرین قهرمانی چین در بازی‌های آسیایی والیبال مردان در بازی‌های ۱۹۹۸ بانکوک بود.

ایران، دارنده دو مدال طلای بازی‌های آسیایی و برنده مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۰۱۹، ۲۰۲۱، پس از شکست غم‌انگیز خود مقابل ژاپن در دیدار نهایی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۳، مصمم به بازگشت بزرگی بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین