|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۳۷۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: خرده فرهنگ ها در مقابل جریان یکسان سازی غرب که با تکیه بر فناوری های نوین سعی در تحمیل یک سبک زندگی و فکر به دنیا دارند، مقاوم هستند و بیشترین حوزه مقاومت ما در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

ایرنا: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما در شاد کردن مردم و ایجاد تنوع برای نسل های جدید غفلت کردیم و عقب ماندگی داریم.

 سید عزت‌الله ضرغامی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم اندیشی فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم افزود: باید جوان ها را درک کنیم، ما زبان جوانان را بفهمیم و نتوانستیم با دهه هشتاد ها حرف بزنیم و نتیجه اش را دیدیم.

وی تصریح کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی نزدیک ترین هنر به فرهنگ، تمدن، سبک زندگی، آداب و رسوم و دین و هر چه که عنوان دیگر در فرهنگ ناملموس کشور وجود دارد است و هیچ هنری دیگری به این اندازه همگراتر از فرهنگ ملی ما نیست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: خرده فرهنگ ها در مقابل جریان یکسان سازی غرب که با تکیه بر فناوری های نوین سعی در تحمیل یک سبک زندگی و فکر به دنیا دارند، مقاوم هستند و بیشترین حوزه مقاومت ما در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

وی تصریح کرد: در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمان به ویژه بم دارای غنای فوق العاده ای است

وزیر میراث فرهنگی درخصوص گردشگری مقاومت اظهار داشت: در گردشگری مقاومت، یک زمان مغول ها به کشور حمله کردند و در سبزوار سربداران جلوی آن ها را گرفتند و امروز هم همان حرکت مغول ها توسط داعش اتفاق افتاد و که بزرگانی مانند حاج قاسم سلیمانی جلوی آن ها را گرفتند.

وی ادامه داد: در حال طراحی خط سیر گردشگری مقاومت هستیم تا شاهد فرایندی خوبی در عرصه گردشگری مقاومت باشیم.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت های بم در حوزه آفرود و سافاری خاطر نشان کرد: حوزه آفرود و سافاری ارزان قیمت و جذاب و شیرین و پرنشاط است که باید از این فرصت خوب و نزدیک به کویر استفاده کنیم و نگذاریم سافاری یک ورزش گران قیمت تلقی شود، بلکه کاملا مردمی است.

وی گفت: اگر مشکلاتی ایجاد می شود و بهانه ها و اعتراضاتی صورت می گیرد ریشه یابی شود چون کوتاهی از مسوولان است زیرا در حوزه برنامه های پرنشاط برای جوانان کاری صورت نگرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: شرایط کاروان ها و کمپر های ما خوب شده و در حال حاضر کیفیت و تعداد زیاد شده است و به راحتی می توانند تردد کنند و با کشور عراق در این زمینه همکاری شکل گرفته داد.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی بهترین عامل برای انسجام و وحدت ملی است و از این حوزه در ارتقای فرهنگ ایرانی، ملی و اسلامی و اقتصادی استفاده کنیم.

ضرغامی ضمن تشکر از زحمات فعالان حوزه قنات بم افزود: قنات، هنر، معماری، شجاعت و فداکاری است و اساتید این حوزه شایسته تجلیل هستند.

وی همچنین با ابراز رضایت از بازسازی و مرمت ارگ بم گفت: از همه فعلان و کسانی که این بنا را به خوبی مرمت کردند باید تشکر کنم.

نشست هم اندیشی فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم با حضور جمعی از مسئولان و علاقه مندان حوزه میراث فرهنگی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین