|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۳۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
موافقتنامه همکاری های علمی، فرهنگی، آموزشی، رسانه ای، ورزش و جوانان بین ایران و ترکیه با تایید هیات وزیران ترکیه روز جمعه با انتشار در روزنامه رسمی این کشور، اجرایی شد.
این موافقتنامه یکی از 10 سند همکاری امضا شده بین دو کشور در سفر 22 خرداد ماه گذشته دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به آنکارا است.

موافقتنامه شامل همکاری دو کشور در زمینه های علمی، آموزشی، رسانه ای، فرهنگی، امور ورزش و جوانان در دوره 2017 – 2014 میلادی است.

فرآیند قانونی اجرای اسناد همکاری بین المللی در ترکیه با انتشار در روزنامه رسمی به پایان رسیده و اجرایی می شود.

هیات دولت ترکیه در نشست 5 ژانویه گذشته خود این موافقتنامه را تایید کرده بود.

این موافقتنامه با اساس قراردادن موافقتنامه فرهنگی امضا شده بین ایران و ترکیه در سال 1959 در تهران و با هدف توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور همسایه در زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی، ورزش و جوانان تدوین شده است.

به موجب این سند، دو کشور در خصوص برگزاری کنفرانس ها، کنگره ها و سمپوزیوم های بین المللی در زمینه های آموزشی و علمی و فعالیت های فرهنگی به مبادله اطلاعات پرداخته و همکاری های خودرا در هر یک از رشته های ورزشی و امور جوانان توسعه خواهند داد.

بنابر این موافقتنامه دو کشور همچنین در حوزه رسانه ای همکاری های خود را توسعه و تعمیق داده و در این جهت نقش اصلی را رسانه های ایرنا و آناتولی، صدا و سیما و تی.آر.تی به عنوان رسانه های مادر ایفا خواهند کرد.

دو کشور در زمینه همکاری رسانه ای ضمن مبادله اطلاعات و دانش رسانه ای و مبادله هیات های رسانه ای، در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی نیز همکاری خود را توسعه خواهند داد.

بر اساس این گزارش، موافقتنامه همکاری های گردشگری ایران و ترکیه نیز روز چهارشنبه گذشته با تایید هیات دولت ترکیه اجرایی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین