|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۷۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته به وقت واشنگتن در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درخواستی از سوی هیئت ایرانی برای سفر به واشنگتن و بازدید از دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی شده، گفت: «به نظر می‌رسد که شما این را به عنوان یک فرضیه در نظر می‌گیرید، در حالی که در واقع این اتفاق افتاده است. آن‌ها این درخواست را مطرح کرده و وزارت امور خارجه آن را رد کرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با طرح ادعاهای بی‌اساس و تکراری ضدایرانی اعلام کرد که واشنگتن با درخواست امیرعبداللهیان برای سفر به واشنگتن و بازدید از دفتر حفاظت منافع ایران مخالفت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته به وقت واشنگتن در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درخواستی از سوی هیئت ایرانی برای سفر به واشنگتن و بازدید از دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی شده، گفت: «به نظر می‌رسد که شما این را به عنوان یک فرضیه در نظر می‌گیرید، در حالی که در واقع این اتفاق افتاده است. آن‌ها این درخواست را مطرح کرده و وزارت امور خارجه آن را رد کرد.»

میلر همچنین گفت: «ما موظف هستیم به مقامات ایرانی و سایر مقامات دولت‌های خارجی اجازه دهیم برای حضور در سازمان ملل به نیویورک سفر کنند، اما تعهدی نداریم که به آن‌ها اجازه دهیم به واشنگتن‌دی‌سی سفر کنند.»

وی با طرح ادعاهای تکراری مقامات آمریکایی علیه ایران گفت که آمریکا معتقد نیست با توجه به این اتهامات اجابت درخواست ایران ضرورتی داشته باشد.

پیشتر برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که آمریکا با درخواست هیئت ایرانی برای سفر به واشنگتن و بازدید از دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان خودداری کرده است.

مقامات آمریکایی بارها با عدم صدور مجوز به مقام‌های کشورهایی که دربرابر زورگویی‌ها و قدرت‌طلبی آمریکا ایستادگی کرده‌اند ثابت کرده‌اند میزبان مناسبی برای مراکز دیپلماتیک و بین‌المللی نیستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین