|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
کریس سامبار، رئیس شبکه AT&T این اظهارات را تکرار کرد و افزود: این لحظات، نقاط عطف خارق‌العاده‌ای در تاریخ ارتباطات از راه دور هستند. این نوآوری‌ها بدون همکاری گسترده اکوسیستم ما امکان‌پذیر نخواهد بود. همه‌ی ما با هم کار می‌کنیم تا به چشم انداز مشترک اتصال مبتنی بر فضا برای مصرف کنندگان و مشاغل در سراسر جهان دست یابیم.

ایسنا: اولین تماس ماهواره‌ای ۵G مبتنی بر فضا که نقطه عطف فوق‌العاده‌ای در تاریخ ارتباطات از راه دور است، پوشش سراسری در جهان را نوید می‌دهد.

به گزارش آی‌ای، یک شرکت مستقر در تگزاس در بیانیه‌ای مطبوعاتی از دستیابی به یک شاهکار بی‌سابقه در حوزه مخابرات خبر داد.

شرکت ای‌اس‌تی اسپیس موبایل(AST SpaceMobile) فناوری اتصال ۵G مبتنی بر فضای خود را به تازگی با برقراری تماس از یک گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S۲۲ اصلاح نشده بین هاوایی و مادرید به نمایش گذاشته است.

این موفقیت، بازتعریف ارتباط را نوید می‌دهد و این پتانسیل را دارد که جهان را از طریق ارتباط پیشرفته به هم نزدیک‌تر کند.

این شرکت در اوایل سال جاری با آزمایش موفقیت آمیز ماهواره خود با ارسال سیگنال‌های ۴G به گوشی‌های هوشمند خبرساز شد.

چیزی که این جدیدترین دستاورد این شرکت را قابل توجه می‌کند این است که این تماس از یک منطقه کور بی‌سیم برقرار شد که چشم‌انداز شبکه‌های مبتنی بر فضا را در پر کردن شکاف‌های اتصال، به ‌ویژه در مناطق دورافتاده برجسته می‌کند.

ماهواره آزمایشی این شرکت موسوم به بلوواکر ۳(BlueWalker ۳) که بزرگترین آرایه ارتباطات تجاری تاکنون است که در مدار نزدیک زمین مستقر شده است، در هسته‌ی این شگفتی قرار دارد. این ماهواره تبادل یکپارچه صدا و داده بین سیاره ما و کیهان را امکان‌پذیر می‌کند.

تکامل اتصالات فضایی

این شاهکار قابل توجه بر پایه موفقیت قبلی این شرکت در تکمیل اولین تماس‌های صوتی مبتنی بر فضای جهان با استفاده از تلفن‌های هوشمند معمولی و بدون تغییر شکل و اصلاح گرفته است. در ماه ژوئن، آنها به سرعت دانلود اولیه بیش از ۱۰ مگابیت در ثانیه دست یافتند.

برنامه آزمایشی جامع این شرکت اکنون شامل تماس‌های صوتی، تماس‌های ویدیویی ۴G و حالا اتصالات ۵G است که نه تنها تماس‌های صوتی اولیه و پیام‌های متنی را تسهیل می‌کند، بلکه مواردی مانند مرور اینترنت، دانلود فایل‌ها، برنامه‌های پیام‌رسان و پخش ویدیو در دستگاه‌های تلفن همراه استاندارد را نیز ممکن می‌کند.

آبل اولان(Abel Avellan) رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت AST SpaceMobile، هیجان خود را ابراز کرد و اظهار داشت: یک بار دیگر، ما به پیشرفت فناورانه قابل توجهی دست یافته‌ایم که نشان دهنده یک تغییر پارادایم در دسترسی به اطلاعات است. ما از زمان راه اندازی ماهواره BlueWalker ۳ به سازگاری کامل با تلفن‌های ساخته شده توسط همه سازندگان بزرگ و پشتیبانی از شبکه‌های ۲G و ۴G LTE و اکنون ۵G رسیده‌ایم.

وی افزود: ما اکنون بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستیم که پهنای باند سلولی مبتنی بر فضا می‌تواند به تغییر اتصال اینترنت در سراسر جهان کمک کند و به کسانی برسد که ارتباطی ندارند و در نقاط کور قرار دارند.

یک تلاش جهانی برای اتصال بهتر

تلاش‌های مشترک این شرکت با غول‌های مخابراتی مانند نوکیا، ودافون(Vodafone) و AT&T نقشی اساسی در پیشبرد مرزهای پهنای باند سلولی مبتنی بر فضا داشته است.

مارگریتا دلا واله مدیر اجرایی گروه ودافون می‌گوید: شرکت ما متعهد است که شکاف استفاده از تلفن همراه را برای میلیون‌ها نفر در سراسر اروپا و آفریقا کاهش دهد. ما با برقراری اولین تماس ۵G مبتنی بر فضای جهان با اروپا، گامی مهم در جهت تحقق این جاه‌طلبی برداشته‌ایم. ما از حضور در خط مقدم فناوری فضایی از طریق مشارکت ما با شرکت AST SpaceMobile هیجان‌زده‌ایم.

کریس سامبار، رئیس شبکه AT&T این اظهارات را تکرار کرد و افزود: این لحظات، نقاط عطف خارق‌العاده‌ای در تاریخ ارتباطات از راه دور هستند. این نوآوری‌ها بدون همکاری گسترده اکوسیستم ما امکان‌پذیر نخواهد بود. همه‌ی ما با هم کار می‌کنیم تا به چشم انداز مشترک اتصال مبتنی بر فضا برای مصرف کنندگان و مشاغل در سراسر جهان دست یابیم.

تومی یوتو رئیس شبکه‌های تلفن همراه در نوکیا، موفقیت قابل توجه شرکت AST SpaceMobile را تبریک گفت و بر اهمیت پهنای باند سلولی مبتنی بر فضا در اتصال جوامع محروم در سراسر جهان تأکید کرد.

شرکت AST SpaceMobile به ادامه‌ی مسیر خود به سوی پرتاب پنج ماهواره تجاری بلوبرد(BlueBird) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ادامه می‌دهد.

اکنون با بیش از ۲۶۰۰ حق ثبت اختراع برای فناوری و همکاری با بیش از ۴۰ اپراتور شبکه تلفن همراه در سراسر جهان، آینده اتصال مبتنی بر فضا روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین