|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
سفیر پیشین پاکستان در تهران انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب و تحول به معنای واقعی کلمه بر مبنای اصول اسلامی توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران فقط صحنه تغییر شخصیت ها و مقامات نبود بلکه صحنه دگرگونی یک نظام شاهنشاهی به یک نظامی اسلامی واقعی بر مبنای آموزه ها و اصول دینی بود.
'خالد محمود' Khalid Mahmood که هم اکنون ریاست 'موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد' را برعهده دارد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در 36 سال گذشته، توطئه های زیادی علیه این انقلاب شکل گرفت اما هوشیاری و مقاومت ملت ایران در برابر تمام این توطئه ها و فشارها از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و در سال های اخیر هم تحریم های اقتصادی، قابل ستایش است.

وی گفت: زمانی که در سال های 1994 تا 1997 به عنوان سفیر پاکستان در تهران حضور داشتم، تعهد و عشق و علاقه مردم ایران را نسبت به انقلاب و رهبر این کشور، شخصا به چشم دیدم.

خالد محمود با اشاره به فشارهای برخی قدرتها علیه ایران به بهانه برنامه صلح آمیز هسته ای این کشور، تصریح کرد: با اراده و عزمی که در ملت و دولت ایران و هوشمندی که در رهبری این کشور سراغ دارم، ایران به تمام این مشکلات و فشاره غلبه خواهد کرد.

وی با انتقاد از سیاست های دوگانه برخی قدرتها درقبال فعالیت های هسته ای کشورها گفت: با ایران به شدت با رفتارهای تبعیض آمیز برخورد می شود درحالی که این کشور عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است و حق دارد فعالیت های هسته ای صلح آمیز داشته باشد.

سفیر پیشین پاکستان در تهران همچنین از امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار اصلی انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: ملت ایران و نظام این کشور با پیروی از راه امام خمینی (ره) آموخته اند که هرگز دربرابر بی عدالتی ها تسلیم نشوند.

وی با بیان اینکه در زمان اقامت در تهران، از منزل امام راحل (ره) بازدید کرده است، ساده زیستی و محبوبیت بی نهایت او نزد ملت ایران و تمام ملت های مسلمان و آزاده جهان را بی نظیر دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین