|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۷۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
موسوی فرد عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری اگر ده‌ها کتاب قطور به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بپردازد هنوز هم کم است. دفاع مقدس نشان داد که اگر مردم با مسئولیت و همدل باشند و با امام پیوند بخورند، می‌توان پیروز شد.

ایسنا: امام جمعه اهواز با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی گفت: نظارت‌ها باید قوی‌تر شود و مراقبت بر قیمت‌ها مخصوصا بر کالاهای اساسی مطالبه مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد امروز (۳۱ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد:  چند وظیفه در دوران فرج برعهده ما است. اولین وظیفه شناخت امام است؛ امام را بشناسیم. دوم و سومین وظیفه امیدوار بودن و مایوس نبودن جامعه اسلامی است. همچنین انسان باید خود را وقف این اهداف کند و صبر و تلاش نیز از دیگر وظایف است.

وی با اشاره به سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، افزود: جنگ تهاجمی از روی تجاوزطلبی است اما جنگ تدافعی محل بروز غیرت نسبت به آرمان‌ها است که در مرحله اول دین اسلام است. افتخار است که جنگ ما تدافعی بود؛ یعنی به همه چیز ما تهاجم شد.

موسوی فرد عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری اگر ده‌ها کتاب قطور به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بپردازد هنوز هم کم است. دفاع مقدس نشان داد که اگر مردم با مسئولیت و همدل باشند و با امام پیوند بخورند، می‌توان پیروز شد.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: در زمان قاجار مساحت ایران بیش از ۵ هزار کیلومتر بود اما در آن زمان بیش از دو سوم خاک کشور از بین رفت. خیلی مهم است که بدانیم هشت سال دفاع مقدس یک وجب خاک در اختیار دشمن قرار نگرفت و این عزت ایران اسلامی است.

 نظارت بر قیمت‌ها قوی‌تر شود

وی بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که در قرارداد ننگین ترکمنچای، سردمداران آن روز، حاضر نشدند سرمایه‌های مادی کشور را به میدان بیاورند. گستره ایران چند برابر الان بود. در حوادث جنگ جهانی دوم، ایران محل خودنمایی افسران کشورهای مختلف با نگاه حقارت‌آمیز به مردم بود؛ این دوره‌ها را با هشت سال دفاع مقدس مقایسه کنید.

موسوی فرد با اشاره به بحث حجاب گفت: بحث حجاب، خیلی متفاوت شده است. مردم، بچه مسجدی‌ها و انقلابی‌ها به میدان آمده‌اند. مخصوصا در استان ما کارهای خوبی انجام شده است. همچنان از امت اسلامی تذکر زبانی انتظار می‌رود. هرگز غافل نشوید. تذکر مهم است فکر نکنید اثر ندارد. همچنین در مکان‌های گردشگری همچنان باید در بحث حجاب مراقب بود.

موسوی فرد با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی بیان کرد: نظارت‌ها باید قوی‌تر شود. مراقبت بر قیمت‌ها مخصوصا بر کالاهای اساسی مطالبه مردم است. همچنان اشتغال یکی از دغدغه‌ها و مطالبه‌ها است.

تمام تلاش استکبار این است که رابطه ایران با دنیا قهرآمیز باشد

امام جمعه اهواز با اشاره به حضور رییس جمهور در نشست سازمان ملل متحد گفت: رییس جمهور با دست پر رفت و با دست پر برگشت. مکانی که محل حضور سران استکبار بود. تمام تلاش استکبار این بوده است که رابطه ایران با دنیا قهرآمیز باشد. دعوت برای عضویت در برگزیت اتفاق خوبی است و آثارش را خواهیم دید.

وی افزود: در اغتشاشات در سال گذشته برنامه‌ریزی زیادی شده بود. با دروغ می‌خواهند مردم را به میدان آورند. ما قبول داریم سختی و مشکلات وجود دارد اما کارهای خوبی در بحث اجرا صورت گرفته و آثار و برکات آن را خواهید دید؛ امیدواریم شاهد رونق اقتصادی باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین