|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۳۷۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
در جشن مهر سینمای ایران کارنامه یکساله استان ها بررسی می شود و به بهانه این جشن، افرادی که یکسال در عرصه سینمای استان اعم از ساخت فیلم یا زیرساخت ها و کارهای فنی آن فعالیت داشتند یا به فضای سینمای ایران در قالب پژوهش ها و فعالیت های جنبی کمک کرده یا هنرمندانی که فوت شده اند، معرفی و تجلیل می شوند.

رییس سازمان سینمایی در حاشیه جشن مهر سینمای ایران در مشهد گفت: تصمیم گیری درباره برخی هنرمندانی که کشف حجاب کردند از عهده وزارت ارشاد خارج و در اختیار قوه قضاییه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ محمد خزاعی چهارشنبه شب در جشن سینمای مهر ایران در پردیس سینمایی پارک بازار مشهد در جمع خبرنگاران افزود: امشب شاهد افتتاحیه دومین جشن سینمای مهر ایران از مشهد هستیم؛ حرکتی که از سال قبل در کشور شروع شد و جزو برنامه های دولت سیزدهم بود و امسال افتتاحیه آن را از مشهد و در کنار مضجع شریف امام رئوف داشتیم و تا ۱۳ مهرماه این رویداد در ۳۱ استان دیگر برگزار خواهد شد.

به نوشته ایرنا، وی اظهار داشت: در جشن مهر سینمای ایران کارنامه یکساله استان ها بررسی می شود و به بهانه این جشن، افرادی که یکسال در عرصه سینمای استان اعم از ساخت فیلم یا زیرساخت ها و کارهای فنی آن فعالیت داشتند یا به فضای سینمای ایران در قالب پژوهش ها و فعالیت های جنبی کمک کرده یا هنرمندانی که فوت شده اند، معرفی و تجلیل می شوند.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: جشن مهر سینمای ایران فرصتی برای کشف استعدادهای جدید و شناسایی افراد محجوب سینما در استان ها است. افتتاحیه این جشن از کنار حرم امام رضا(ع) برگزار شده تا مهرورزی در عرصه سینما به کل کشور تسری یابد و در نهایت در مراسم پایانی این جشن که ۱۳ مهرماه در تهران برگزار می شود، فیلمسازان برتر استانها در یکسال گذشته تقدیر می شوند.

وی همچنین گفت: ۱۴ برنامه اساسی برای حوزه استان ها در بخش سینما تعریف و تدوین شده است که در مراسم پایانی دومین جشن سینمای مهر ایران در تهران اعلام می شود.

خزاعی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص هنرمندانی که در حوادث سال گذشته به نحوی حضور داشتند یا کشف حجاب کرده اند، گفت: پرونده هنرمندانی که در عرصه فعالیت های خیابانی و اغتشاشات حضور فیزیکی داشتند، مختومه شده و مورد عفو رهبری قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: هنرمندانی که کشف حجاب کرده اند، مقوله جداگانه ای دارند؛ قوه قضائیه برای آنان پرونده تشکیل شده است و آنان نیز تعهداتی داده اند، فعلا نیز ممنوع الکار هستند و مسئولیت تصمیم گیری برای آنان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و مربوط به قوه قضائیه است.

رئیس سازمان سینمایی کشور اضافه کرد: با این حال این افراد باید تصمیم بگیرند که یا قوانین اجتماعی این کشور را بپذیرند تا در عرصه سینمای کشور فعالیت داشته باشند یا مقوله دیگری را در پیش بگیرند که من امیدوارم همه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می کنند به نتایج بهتر در عرصه سینما بی‌اندیشند، در واقع اگر هر کدام از این افراد برگردند و ابراز پشیمانی داشته باشند یا شرایط اجتماعی کشور را بپذیرند بخشی از مشکلات آنان برطرف خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین