کد خبر: ۳۷۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
دیدگاه اولیه ما این است که کره جنوبی باید مابه تفاوت پول را بپردازد چون این کشور باعث کاهش ارزش ۷ میلیاردی اموال ما شده است. اما نظر قطعی را بعدا مطرح می‌کنیم. ما تقاصای داوری را از مجلس شورای اسلامی کرده و در آستانه شکایت بودیم که موضوع به نتیجه رسید و مذاکرات جواب داد و اصل پول ما براساس پول کره به ما بازگشته است اما ارزش پول ما کم شده و نسبت به مابه‌التفاوت آن ادعا داریم و در حال انجام کار کارشناسی در این زمینه هستیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دیدگاه اولیه ما این است که کره جنوبی باید مابه ‌التفاوت پول را بپردازد چون این کشور باعث کاهش ارزش ۷ میلیاردی اموال ما شده است. اما نظر قطعی را بعدا مطرح می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمد دهقان در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره امکان شکایت از کره جنوبی بابت کاهش ارزش اموال بلوکه شده ایران در این کشور، اظهار کرد: بعد از این‌که وجوه ما از کره آزاد شد، این مساله مطرح شده که با توجه به این‌که کره جنوبی مانع ارسال وجوه ایران در زمان مناسب شده و ارزش پول کره کاهش یافته و ایران خسارت دیده است، شکایتی مطرح شود. ما کارشناسان خود را بسیج کرده و از وکلای بین‌اللملی تقاضای نظر کردیم و بزودی نظر خود را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: دیدگاه اولیه ما این است که کره جنوبی باید مابه تفاوت پول را بپردازد چون این کشور باعث کاهش ارزش ۷ میلیاردی اموال ما شده است. اما نظر قطعی را بعدا مطرح می‌کنیم. ما تقاصای داوری را از مجلس شورای اسلامی کرده و در آستانه شکایت بودیم که موضوع به نتیجه رسید و مذاکرات جواب داد و اصل پول ما براساس پول کره به ما بازگشته است اما ارزش پول ما کم شده و نسبت به مابه‌التفاوت آن ادعا داریم و در حال انجام کار کارشناسی در این زمینه هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری با بیان این‌که « ۱۰۵ پرونده از منافقین آماده صدور رأی در دادگاه است» گفت: تعجب‌آمیز است چرا در این سال های طولانی با جنایاتی که منافقین انجام دادند محاکمه نشدند و حکم برای آنها صادر نشده است.

معاون حقوقی رئیس چمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دولت با پیگیری های صورت گرفته ۱۰۵ پرونده از منافقین آماده صدور رأی در دادگاه است.

وی افزود: اقدامات حقوقی بابت خسارت های مادی و معنوی که افراد سازمان منافقین در اثر ترورها به مردم وارد کردند بعد از صدور رأی انجام خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین