|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۳۷۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
سزاوار است که این بلوغ بهنگام را با برنامه‌ریزی مداوم و حمایت‌های مستمر جشن بگیریم و این رویداد را با برافراشتن بیرق دانستن و توانستن، به صاحبان سلیم سینمای امروز تقدیم کنیم. امیدوارم این دوره از سینمای مهر ایران صحنه‌ی آگاهی مخاطبان و سند توفیق خدمتگزاری متولیان سینما منظور گردد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در آستانه آغاز جشن‌های مهر سینمای ایران با ارسال پیامی خطاب به سینماگران تاکید کرد: سینمای ایران، امروز با مشارکت گسترده نیروهای جوان و با تکیه بر شانه بزرگان و پیشکسوتان شریف این عرصه در حال پوست اندازی است و به طور قطع، بیش از همیشه به کاشتن بذر امید و مهرورزی نیاز دارد. جشن مهر سینمای ایران فصل مهرورزی سینما است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، متن پیام رئیس سازمان سینمایی به این شرح است: آرمان و آمال سینمای امروز، خلق گفتمان نو و نسل‌آفرینی‌ست و در این مسیر خطیر، گام‌های گرانمایه‌ای به امیدواری و آرزومندی برداشته شده است. سینما به مثابه‌ی فرش فرهنگ این سرزمین، چنان از رنگ و رسم و نقش و نشان و زبان مردم چشم‌نوازست که گنجینه‌وار باید در مراقبت و مداومت باشد تا هم یادگار پیشکسوتان و هم سرمایه‌ی آیندگان به شمار آید.

جشن مهر سینمای ایران، تبلور نواندیشی و مردم‌محوری مبتنی بر رهنمودهای رهبری فرزانه و الگوی مدیریتی دولت است که به اشاعه‌ی عادلانه‌ی هنر و ترویج همسان امکانات و کشف و تربیت نخبگان نظر دارد. پرسشگری، گفت‌وگومحوری، حقیقت‌طلبی و عزت‌مندی مولفه‌های مهم این سینما محسوب می‌شوند که در ترسیم صادقانه‌ی هنر دینی و میراث ملی موثرند.

در این دوره با استقبال از پویایی ظرفیت‌های استانی و تمرکز بر استعدادهای محجوب شهرستان‌ها، تمرکززدایی به معنای واقعی را رقم زده‌ایم و میدانی مطمئن برای تحقق وعده‌های فرهنگی دولت ایجاد کرده‌ایم.

سزاوار است که این بلوغ بهنگام را با برنامه‌ریزی مداوم و حمایت‌های مستمر جشن بگیریم و این رویداد را با برافراشتن بیرق دانستن و توانستن، به صاحبان سلیم سینمای امروز تقدیم کنیم. امیدوارم این دوره از سینمای مهر ایران صحنه‌ی آگاهی مخاطبان و سند توفیق خدمتگزاری متولیان سینما منظور گردد.

سینما، ناگزیر است دوران تازه‌ای را آغاز نماید و در گام دوم انقلاب نیازمند نقش آفرینی‌ها و حضور پویاتر نسل‌های جدید است. این سینما با عبور از کرونا، بحران‌ها، چالش ها، سنگلاخ‌ها و سنگ‌اندازی‌ها همچنان، زنده، پویا و بالنده، در مسیر رو به رشد و توسعه قرار دارد. بدیهی است این دوران تازه، برای تمامیت خواهان سخت و دشوار خواهد بود.

سینمای ایران، امروز با مشارکت گسترده نیروهای جوان و با تکیه بر شانه بزرگان و پیشکسوتان شریف این عرصه در حال پوست اندازی است و به طور قطع، بیش از همیشه به کاشتن بذر امید و مهرورزی نیاز دارد. جشن مهر سینمای ایران فصل مهرورزی سینما است تا به بهانه آن به همه استعدادها و حامیان و فعالان این حوزه در جای جای این سرزمین پهناور احترام بگذاریم. در این میان، برخی، ممکن است این گفتمان را برنتابند و طی این سال ها تلاش زیادی کرده‌اند تا با آلوده‌سازی فضای فرهنگی و تزریق یاس و ناامیدی در جامعه و محافل سینمایی به اختلاف هنرمندان، سینماگران و مسئولین دامن بزنند. این عده رونق کسب و کارشان با سیاسی کاری و دو قطبی‌سازی در بدنه سینماست.

جریان سینما زنده و در حال پیشروی است. این سینما با روح و انرژی مضاعفی که از نسل‌های جوانش می‌گیرد بالنده‌تر به پیش می‌رود حتی اگر عده‌ای نخواهند آن را ببینند و انکارش کنند.

فرصت رویداد مهر سینمای ایران را مغتنم می‌دانم و توام با تقدیر از صاحبان هنر، اساتید ارجمند و هنرمندان شریف از همه‌ی همکاران کاربلدم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاصه در ادارات کل استانی و دفاتر شهرستانی قدردانی می‌کنم.»

دومین جشن مهر سینمای ایران از فردا در استان‌های مختلف کشور آغاز و تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت. آئین اختتامیه این جشن در تهران ۱۳ مهرماه در تهران در ایوان شمس برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین