|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سازمان انرژی اتمی
کد خبر: ۳۷۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷
رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در این مسیر با انجام کارهای تبلیغاتی - فرهنگی سنگین و متعدد و با استفاده از همه ابزارها سعی کردند تا باورهای ملی و اعتقادی ما را با روایتگری‌های غلط به اشکال مختلف در این ۲ دهه از بین ببرند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این سازمان گفت: هفته دفاع مقدس در قلب انسان این گواه را زنده نگه می‌دارد که آگاه بودن و گوش به فرمان خدا دادن چه جایگاه و اندازه‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه (۲۷ شهریور ۱۴۰۲) به همت امور ایثارگران این سازمان، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور محمد اسلامی، معاون رییس جمهور، سردار اشتری، مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی و جمعی از معاونان، مدیران ارشد، کارکنان و ایثارگران این مجموعه در این سازمان برگزار شد.

اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس در قلب انسان این گواه را زنده نگه می‌دارد که آگاه بودن و گوش به فرمان خدا دادن چه جایگاه و اندازه‌ای دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: جنگ تحمیلی نیز از جنس برنامه‌هایی بود که از طریق آن به دنبال ساقط کردن انقلاب اسلامی بودند. جریانی که در آن همه چیز بر علیه ما بود و حتی با اینکه به ما جنگ را تحمیل کرده بودند اما بازهم تجهیزات و امکانات در اختیار دشمن ما می‌گذاشتند.

مهندس اسلامی گفت: در این زمینه دستور امام خمینی (ره) و وحدت مردم ما در هشت سال دفاع مقدس، ثروتی بود که دشمنان ما هیچ درکی از آن نداشتند؛ به‌طوری که استقامت و مبارزه مردم ایران برای دفاع از انقلاب به شکلی بود که آن‌ها را دچار اشتباه محاسباتی کرد.

وی افزود: ایستادگی و شهادت‌طلبی مردم عزیز کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس در حالی رخ داد که با شروع انقلاب ما آمادگی برای این رویارویی نداشتیم. رزمندگان ما همزمان با شروع جنگ در این مسیر آموزش دیدند، ایستادگی کردند، یاد گرفتند و مقاومت کردند که این مهم جز با حضور دست خدا بر سر این ملت ممکن نبود.

معاون رییس جمهور در ادامه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: در ادامه برنامه‌ریزی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ساقط کردن آن، در سال ۲۰۰۰ یک برنامه‌ریزی ۲۰ ساله انجام دادند.

وی افزود: در این برنامه‌ریزی تنها عاملی که دشمنان ما آن را عامل موفق نشدن خود در سال ۲۰۲۰ می‌دانستند؛ وجود نیروی انسانی شهادت طلب در راه حفظ میهن و انقلاب بود. به همین خاطر برای از بین بردن این عامل، تمرکز خود را روی از کار انداختن باورها گذاشتند و جنگ ترکیبی و در راس آن جنگ شناختی راه‌اندازی کردند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در این مسیر با انجام کارهای تبلیغاتی - فرهنگی سنگین و متعدد و با استفاده از همه ابزارها سعی کردند تا باورهای ملی و اعتقادی ما را با روایتگری‌های غلط به اشکال مختلف در این ۲ دهه از بین ببرند.

اسلامی ادامه داد: خدا را شاکریم که در این مسیر برخلاف برنامه‌ریزی‌های آن‌ها کشور در ریل اهداف انقلاب همچنان حرکت کرده و عصبانیت آن‌ها از این است که همچنان انقلاب اسلامی راه شهدا را طی می‌کند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در این زمینه لازم است با توجه به موانع و مشکلاتی که از بیرون برما تحمیل می‌شود و منشأ خارجی دارد، اقدام و عمل درست را در مدیریت کشور در دستور کار قرار دهیم، گفت: در کشوری مثل ایران هر روز منابع بیشتری به‌دست می‌آورد و به دستاوردهای بیشتری می‌رسد، نیازمند مراقبت فراوان‌تر است تا مقابل این جو روانی که به دنبال تضعیف روحیه مردم ایران است، بایستیم.

وی افزود: این همان جنگ ترکیبی و شناختی است که باید مراقب آن باشیم و همچنان به عنوان یک رزمنده باید عمل کنیم تا کشور مسیر رشد و تعالی خویش را با قدرت ادامه دهد و مردم عزیزمان از یک ظرفیت کامل بهره‌مند شوند.

سردار اشتری: سازمان انرژی اتمی امروز یکی از خطوط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی است

سردار اشتری، مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی در ایران به عنوان یک پشتیبان علم و فناوری در حل مشکلات مردم، پیشتاز است، گفت: مردم عزیز کشورمان باید بدانند که دانشمندان عزیز ما در صنعت هسته‌ای دارای سهم فراوانی در پیشرفت‌های به دست آمده در توسعه کشور هستند.

وی افزود: امروز در حالی دستاوردهای فراوانی داریم که بعضا امپراتوری خبری جهانی به شکلی کار می‌کند که شاید متوجه ظرفیت‌های خود نمی‌شویم. ما بعد از انقلاب در کشورمان پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم اما تبلیغات مسموم آنچنان فراوان بوده است که گاهی این مساله را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که پیشرفتی نداشته‌ایم.

سردار اشتری در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا بر برفراز قله‌های سربلندی قرار دارد، تصریح کرد: در خارج از مرزهای ایران، مشکلات فراوانی بر ما تحمیل می‌شود اما این رود بزرگ در خدمت مردم و ملت در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از خطوط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب امروز در سازمان انرژی اتمی قرار دارد، گفت: جنگ را ما نخواستیم بلکه بر ما تحمیل شد اما با هوشیاری حضرت امام (ره) و اعلام آمادگی و لبیک مردم، تمام معادلات دشمنان ما که به دنبال از بین بردن این انقلاب طی چند روز بودند، برهم خورد.

سردار اشتری در پایان گفت: دفاع مقدس متعلق به یک دوره خاص نیست و همچنان برای تمامی مردم این سرزمین در هر حوزه‌ای می‌تواند یک الگو و نمونه برای پیشرفت باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین