|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: یکی از نمایندگی‌های مجاز سایپا با وعده واگذاری خودرو از بیش از ۴۰ نفر از متقاضیان خرید خودرو مبلغ بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌حسن غریب از صدور کیفرخواست پرونده کثیر الشاکی با عنوان کلاهبرداری از طریق فروش خودرو در یکی از نمایندگی‌های شرکت سایپا خبر داد و گفت: متهم تحت نمایندگی مجاز شرکت سایپا با وعده واگذاری برخی از خودرو‌های محصول این شرکت بدون ثبت نام در سایت یکپارچه خودرو از بیش از ۴۰ نفر از متقاضیان خرید خودرو مبلغ بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم اظهار کرد: با وصول شکایات مردمی به دادستانی استان از یک نمایندگی شرکت سایپا مبنی بر کلاهبرداری، پرونده برای تحقیق در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای قم تشکیل و با صدور دستورات قضایی فروش خودرو توسط این نمایندگی تعلیق و مدیر آن بازداشت شد.
 
وی با بیان اینکه این نمایندگی با ادعای تحویل برخی خودرو‌های شرکت سایپا در خارج از ضوابط ثبت نام از هر یک از شکات مبالغی به میزان ۱۸۰ میلیون تا یک میلیارد تومان دریافت کرده است گفت: متهم حواله‌هایی با مُهر نمایندگی سایپا و امضای خود تحویل شکات داده است که باعث جلب اعتماد مشتریان و واریز وجوه قرارداد شده است.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غریب با اشاره به اینکه این نمایندگی اساسا امکان تحویل خودرو خارج از سایت یکپارچه را نداشته و قادر به تحویل خودرو‌ها در موعد مقرر نیست تصریح کرد: متهم بعضی خودرو‌های تحویلی از سوی شرکت سایپا به نمایندگی خودش را با این وعده که خودروی دیگری به آنان تحویل می‌دهد یا قیمت بالاتر می‌پردازد از برخی شکات گرفته و به دیگری تحویل داده است.
 
دادستان مرکز استان قم به متقاضیان خرید خودرو هشدار داد: طبق دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب شورای رقابت متقاضیان خرید خودرو تنها از مسیر ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو وابسته به وزارت صمت می‌توانند نسبت به خرید محصولات شرکت‌های خودرو ساز اقدام کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین