|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۸
کد خبر: ۳۷۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
بر اساس اطلاعاتی که تا این لحظه داریم روند اجرای توافق و رفع انسداد منابع بلوکه شده جمهوری اسلامی در کره جنوبی و آزادی زندانیان دو موضوع جداگانه هستند که گام به گام پیش می‌رود و امروز شاهد در اختیار گرفتن دارایی جمهوری اسلامی خواهیم بود تا به شماره حساب یکی از کشورهای دوست در منطقه واریز شود و ایران به منابع خود دسترسی داشته باشد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در ابتدای نشست خبری خود گفت: ۲۷ شهریور روز شعر ادب و پارسی و بزرگداشت استاد شهریار را تبریک می‌گویم.

وی افزود: شب گذشته عرصه ورزشی در میدان کشتی خوشبختانه پیروزی درخشانی داشتند و مدال آوری آنان را به خودشان و مردم ایران تبریم عرض می‌کنم و برای انان آرزوی پیروزی روز افزون دارم.

کنعانی گفت: استیقای حقوق ملت وظیفه همه دولت‌های جمهوری اسلامی است. همه دولت‌ها روش‌های متفاوتی امتحان کردند در دولت سیزدهم برنامه آزادسازی دارایی مسدود شده ایران در کشورها با جدیت دنبال می‌شود خوشبختانه این موضوع تا حدودی مرتفع شد یک بخشی از پول‌های ما در انگلیس بود که با سیاست خارجی دولت این پول به طور کامل آزاد و دریافت شد و مورد بعدی نیز در کره جنوبی بود که آزاد شده و در آستانه دریافت آن هستیم و منابع مسدود شده دیگر هم وجود دارد که در حال مذاکره و تلاش‌های مجدد برای آزادی آنها هستیم.

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که تا این لحظه داریم روند اجرای توافق و رفع انسداد منابع بلوکه شده جمهوری اسلامی در کره جنوبی و آزادی زندانیان دو موضوع جداگانه هستند که گام به گام پیش می‌رود و امروز شاهد در اختیار گرفتن دارایی جمهوری اسلامی خواهیم بود تا به شماره حساب یکی از کشورهای دوست در منطقه واریز شود و ایران به منابع خود دسترسی داشته باشد.

کنعانی افزود: موضوع تبادل زندانیان امروز انجام خواهد شد و ۵ زندانی ایرانی از زندان آمریکا آزاد می‌شوند و دو تن به تهران بازخواهند گشت، یک تن به کشور ثالث خواهد رفت و دو‌تن دیگر به واسطه حضور طولانی در آمریکا در این کشور خواهند ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآوی شد: فردا ۲۸ شهریور پایان موعد قرارداد امنیتی ایران و عراق در رابطه با برخورد با گروهک تروریستی در کردستان عراق است. قرار است طبق توافق با ایجاد اماکن و اردوگاهی توسط دولت عراق افراد گروهک تروریستی در آنجا مستقر شود. بر اساس اطلاعات ما بسیاری از مفاد توافق انجام و با جدیت دنبال شده است. برخی از مقر‌های گروه‌های تروریستی تخلیه شده و گام‌های دیگری در حال انجام است. دولت سیزدهم به اجرای توافق پایبند است ما امیدواریم با توجه به تاکیداتی که در گفت‌وگوها و ملاقات دو انبه انجام شده دولت عراق نیز به توافقات خود پایبند باشد. ما به عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران خواهان بهترین روابط با ملت و دولت عراق هستیم. امنیت عراق برای ما مهم است. ارتش و نظامیان کشور ما در طول سال‌های گذشته مقابل تروریست‌های تکفیری داعش ایستادند و جنگیدیم و از تمامیت ارضی عراق دفاع شد.

وی عنوان کرد: حضور گروهک‌های تروریستی مخل امنیت دو کشور است و برای اجرای این توافقنامه جدی هستیم. این توافقنامه مورد توجه و نظارت قرار می‌گیرد و بعد از پایان توافقنامه روند آن نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین