|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۳۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
سناتور ارشد آمریکایی امروز پنجشنبه تاکید کرد که کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان، موجب ایجاد خلاء امنیتی در این کشور خواهد شد.
به نقل از اسپاتنیک، جان مک کین سناتور آمریکایی در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنا تصریح کرد که کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان بر اساس برنامه زمان بندی کاخ سفید، موجب ایجاد خلاء امنیتی در این کشور خواهد شد، شبیه آن چیزی که پس از خروج نیروهای آمریکایی در عراق اتفاق افتاد.

مک کین در ادامه گفت: فقدان حضور نیروهای آمریکایی و بین المللی، تنها موجب ایجاد خلاء امنیتی در بخش های کلیدی افغانستان خواهد شد و ما چنین خلأ امنیتی را پیش از این در سوریه و عراق مشاهده کرده ایم.

این سناتور آمریکایی افزود: کاهش حضور نظامی آمریکا، که تا اواسط سال 2015 میلادی به کمتر از 5500 نیروی نظامی در افغانستان خواهد رسید، افزایش بی ثباتی در این کشور را تسهیل خواهد کرد، موجب ایجاد پناهگاه های امن برای تروریست ها خواهد شد و تهدیدی مستقیم برای آمریکا به شمار خواهد رفت.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال کار بر روی برنامه زمان بندی در خصوص کاهش حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان است. اوباما قصد دارد تا پایان سال 2016 میلادی، میزان حضور آمریکا در افغانستان را تنها به یک سفارتخانه عادی برساند.

انتشار گزارش های اخیر در خصوص افزایش حضور داعش و طالبان، دولت اوباما را بر آن داشته است تا گزینه مربوط به کند کردن روند خروج نیروها از افغانستان را مد نظر قرار دهد.

عملیات نظامی آمریکا در افغانستان، رسما اواخر 2014 میلادی به پایان رسید ولی آمریکا همچنان حدود 10 هزار نیروی خود را در منطقه حفظ کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین