|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۳۷۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
آقای صنیع‌خانی با انتقاد از رفتاری که پس از دوران جنگ با شهید داوود کریمی شده بود، گفت: بعد از اینکه داوود را گرفتند، در زندان خیلی اذیتش کردند. آقای خامنه‌ای بعد از اینکه متوجه شد به شدت ناراحت بود.

انصاف نیوز در مطلبی بخشی از اظهارات مرحوم سردار سیدعلی صنیع‌خانی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران در میزگردی با موضوع «جلسه‌ فرماندهان لشگر ۱۰ سیدالشهدا با محسن رضایی در آذرماه سال ۶۳» که به میزبانی این سایت برگزار شده بود، را منتشر کرده است.

در این مطلب که به بهانه فوت سردار صنیع خانی منتشر شده، آمده است؛

آقای صنیع‌خانی با انتقاد از رفتاری که پس از دوران جنگ با شهید داوود کریمی شده بود، گفت: بعد از اینکه داوود را گرفتند، در زندان خیلی اذیتش کردند. آقای خامنه‌ای بعد از اینکه متوجه شد به شدت ناراحت بود.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران در ادامه از جلسه‌ی رهبری با حاج داوود کریمی پس از آزادی از زندان خبر می‌دهد و می‌گوید: بعد از اینکه داوود آزاد شد، رهبری او را خواست و حدود سه ساعت با هم نشستند تا او را آرام کند و از دل او در بیاورد چون در زندان خیلی به داوود جفا کردند.

او در پاسخ به این سوال که «آیا ارتباطی میان این برخوردها با شهید داوود کریمی و اختلافات او با محسن رضایی وجود داشته است؟»، گفت: من نمی‌توانم بگویم که آن آدم‌های تنگ‌نظر ارتباطی با محسن داشتند، یا نه؛ آنهایی بودند که در مقابل آقای منتظری بودند.

مرحوم صنیع‌خانی سپس از دستور رهبری به سپاه درباره‌ داوود کریمی می‌گوید: رهبری به سپاه گفته بود داوود را به کار بگیرند. یک روزی حسین دهقان به من گفت می‌خواهیم ۵۰۰۰ واحد مسکونی بسازیم و با داوود صحبت کنیم که بیاید مدیر این مجموعه باشد؛ داوود جواب داد «مگر من بنا هستم؟! پدر خانم من معمار است، او برود این کار را بکند، من که این‌کاره نیستم». اهانتی بود به داوود.

او در ادامه افزود: منظور آقا هم از به‌کار گرفتن این نبود. داوود نظامی بود و در مسائل نظامی صاحب نظر بود و اهانتی بود که برود ساختمان‌سازی انجام دهد. او هم رفت کارگاهش را راه انداخت و تا آخر هم همانجا بود. داوود نخواست از جنگ دور شود؛ حسن بهمنی و سایرین هم نخواستند و هیچ‌کدام از بچه‌های لشگر ۱۰ رها نکردند و تا آخر ماندند. برخی ممکن است در لشکر ۱۰ نماندند و رفتند به لشکر ۲۷ زخمی یا شهید شدند.

ناراحتی شدید رهبر انقلاب از رفتار نهادهای امنیتی با سردار معروف سپاه /عکسی از رهبری بر سر مزار حاج داوود

پیام رهبری برای «سردار رشید اسلام»

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی برای شهادت داوود کریمی از او با عنوان «سردار رشید اسلام» یاد کردند که «در همه‌ی دوران پس از انقلاب دارای صدق و صفا» بوده است.

متن کامل این پیام که در ۱۸ شهریور ۸۳ صادر شده را می‌توانید در ادامه بخوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سردار رشید اسلام آقای حاج داوود کریمی را به خانواده و بازماندگان گرامی و به همه همرزمان و دوستانش تبریک و تسلیت می‌گویم.

اینجانب آن مرد با ایمان و ایثارگر را در همه دوران پس از انقلاب دارای صدق و صفا شناختم و آزمایش دشوار الهی در دوران ابتلا به عوارض دردناک آسیب شیمیایی را برای او هدیه‌ای معنوی برای رشد و اعتلای روحی آن شهید عزیز می‌دانم.

خداوند او را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله

سید علی خامنه ای

۱۳۸۳/۶/۱۸»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین