|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۳۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه بیش از 92 درصد پرونده های ارجاعی به پلیس فتا منجر به کشف می شود، اظهار داشت: این رقم نسبت بی نظیری در دنیاست.
سردار 'اسماعیل احمدی مقدم' شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در جزیره کیش در مورد جرایم اینترنتی و برخورد پلیس فتا با این جرایم، پلیس سایبری را نوپا دانست و گفت : اگر چه تنها سه سال از عمر تشکیل این مجموعه می گذرد اما امروز پلیس فتا بهترین نرخ عملکرد پلیس های همطراز در دنیا را دارد.

وی با بیان اینکه جرایم اینترنتی در کشور ما هنوز گسترش زیادی نیافته است، افزود : پلیس فتا برخوردار از دانش ، فنون و آخرین تجهیزات است و به منظور ارتقا دانش نیز در کارگاه های بین المللی پلیس اینترپل مشارکتی فعال دارد و آخرین فناوری ها در این زمینه به کشور وارد شده است.

وی تاکید کرد با توجه به پیشرفت های روز افزون این حوزه ، سرمایه گذاری های وسیعی صورت گرفته و پلیس فتا متناسب با نیازهای جامعه ،خود را ارتقا می دهد.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد تهدید ایران از سوی گروه های تروریستی با توجه به مرزهای آبی جزیره کیش با کشورهای همسایه، اظهار داشت : تاکنون تهدیدی در این منطقه نبوده و مناطق نزدیک به مرزهای ایران در عراق هم پاکسازی شده است.

وی تصریح کرد: همکاری های مشترکی با کشورهای عراق ، پاکستان و افغانستان داریم و تقویت مرزبانی در دستور کار است ، وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش مشترکی برای مقابله با نفوذ و تحرکات احتمالی دارند و خوشبختانه برنامه های آنها قبل از انجام هر گونه اقدام و تحرکی خنثی شده است.

فرمانده ناجا اظهار داشت: ما هوشیاری ، آمادگی و هماهنگی خود را در پیشگیری از حوادث افزایش داده ایم و وضعیت امنیتی کشور در این حوزه بسیار ممتاز است .



**با حضور اتباع به صورت غیر قانونی برخورد می شود

وی همچنین در پاسخ به دیگر سوال ایرنا در مورد ساماندهی اتباع خارجی به ویژه افاغنه در کیش گفت: روند ساماندهی برای حضور اتباع خارجی در کشور بطور کلی در دستور کار است ، این نیروها افرادی سخت کوش و قانع هستند و ما به آنها نیاز داریم و این امری غیر قابل انکار است اما روند حضور باید قانونی باشد.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: به طور کلی حضور این افراد باید از سوی وزارت کار با پاسپورت و روادید و اقامت کار صورت گیرد و پوشش های بیمه ای و حمایتی هم برای آنها وجود داشته باشد تا آنها هم به عنوان یک انسان حقوق خود را از دست ندهند.

وی اضافه کرد: شورای تامین در جزیره کیش تصویب کرده است که نیروی انتظامی با اتباع غیر مجاز برخورد کند ، قانون کار فقط دستگیری این افراد و طرد کردن آنها نیست بلکه قانون برای کار فرمایانی که به صورت غیر قانونی این افراد را بکار می گیرند هم جرایمی پیش بینی کرده است که در جزیره کیش باید تشدید شود و برخوردهایی با این کارفرمایان صورت گیرد.

وی تاکید کرد : با حضور اتباع غیر قانونی در جزیره قاطعانه برخورد خواهیم کرد .

سردار احمدی مقدم روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در جزیره کیش و همچنین تجلیل ار حافظان قران ناجا شرکت داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین