|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۷۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: در ولادیوستوک، کیم جونگ اون چندین تأسیسات آکادمی علوم روسیه را که با زیست شناسی دریایی سروکار دارند، بازرسی خواهد کرد. رهبر کره شمالی همچنین از کارخانه هایی در Komsomolsk-on-Amur که در آن هواپیما تولید می شود بازدید خواهد کرد.

پوتین گفت، کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی، مسیر حاکمان قبلی کشورش را دنبال می‌کند که از حامیان صادقانه ایجاد روابط با روسیه بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه در پایان نشست کاری ۴ ساعته با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی گفت: شما، رفیق کیم جونگ اون، مسیری را که دولتمردان برجسته، بنیانگذاران جمهوری دموکراتیک خلق کره تعیین کرده‌اند، قاطعانه و با اطمینان دنبال می‌کنید.

پوتین گفت که رهبر کنونی کره شمالی مسیر رهبران قبلی این کشور، کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل را دنبال می‌کند که «دوستان صادق و واقعی» و حامیان ایجاد روابط نزدیک بین کره شمالی و روسیه بودند.

او همچنین یک ضرب‌المثل روسی و کره‌ای را در مورد دوستی دیرین بین پیونگ‌یانگ و مسکو یاد آورد شد که « یک دوست قدیمی بهتر از دو دوست جدید است».

پوتین در ناهار کاری با کیم گفت: روسیه و کره شمالی به نام صلح، ثبات و رفاه در منطقه عمل می‌کنند. روابط ما در طول مبارزات کره برای آزادی در سال ۱۹۴۵، زمانی که سربازان شوروی و کره‌ای شانه به شانه، نظامیان ژاپنی را در هم کوبیدند، پایه‌گذاری شد. حتی امروز نیز ما در تلاش برای تقویت پیوندهای دوستی و حسن همجواری هستیم. ما به خاطر صلح، ثبات و رفاه در منطقه مشترک عمل می‌کنیم.

او همچنین آرزوی کرد ملت‌های فدراسیون روسیه و کره شمالی در رفاه و سلامت باشند و همکاری‌ها بین دو کشور تقویت شود.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: دیدار فعلی شما در فضایی واقعاً رفاقتی و دوستانه انجام می‌شود.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که با رهبر کره شمالی در مورد توسعه کشاورزی صحبت کرده است.

پوتین تاکید کرد که فدراسیون روسیه و کره شمالی پروژه‌های مشترک جالب زیادی از جمله در زمینه ارتباطات حمل و نقل، لجستیک و از سرگیری عملیات بندر دریایی دارند.

او گفت که کیم جونگ اون قرار است از ولادیوستوک بازدید کند.

بخش نظامی برنامه کیم جونگ اون در ولادیوستوک نشان دادن توانایی‌های ناوگان اقیانوس آرام خواهد بود.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: در ولادیوستوک، کیم جونگ اون چندین تأسیسات آکادمی علوم روسیه را که با زیست شناسی دریایی سروکار دارند، بازرسی خواهد کرد. رهبر کره شمالی همچنین از کارخانه هایی در Komsomolsk-on-Amur که در آن هواپیما تولید می شود بازدید خواهد کرد.

پوتین درباره همکاری با کره شمالی در حوزه نظامی-فنی نیز گفت: روسیه به تعهدات بین‌المللی عمل می‌کند، اما در چارچوب قوانین فرصت‌هایی برای همکاری وجود دارد.

 کیم جونگ اون نیز گفت که با ولادیمیر پوتین در مورد وضعیت اروپا و شبه جزیره کره گفت‌وگو کرده است.

او گفت: من و رفیق پوتین به طور عمیق در مورد وضعیت نظامی و سیاسی در شبه جزیره کره و اروپا گفتگو کردیم و به اجماع رضایت بخشی در مورد تقویت بیشتر همکاری استراتژیک و تاکتیکی و حمایت از همبستگی در مبارزه برای حفاظت از حق امنیت برای ایجاد تضمین صلح پایدار در منطقه رسیدیم.

رهبر کره شمالی همچنین نسبت به پیروزی ارتش و مردم روسیه ابراز اطمینان کرد و گفت: من مطمئن هستم که ارتش و مردم روسیه قطعاً یک پیروزی بزرگ در مبارزه مقدس برای مجازات تجمع شیطانی که ادعای هژمونی دارد و توهم گسترش را تغذیه می کند، به دست خواهد

علاوه بر این، کیم جونگ اون آمادگی خود را برای دفاع از عدالت بین‌المللی با همکاری فدراسیون روسیه اعلام کرد و گفت: توسعه روابط بین کره شمالی و فدراسیون روسیه منافع پیونگ یانگ و مسکو را تامین می کند، کره شمالی در نظر دارد روابط بلندمدت با فدراسیون روسیه ایجاد کند.

کیم جونگ اون ابراز اطمینان کرد که سفر فعلی به عنوان انگیزه‌ای برای شکل گیری همکاری استراتژیک ناگسستنی بین فدراسیون روسیه و کره شمالی خواهد بود.

کیم جونگ اون گفت که سفر او در پس زمینه "مبارزه بین پیشرفت و ارتجاع" انجام می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین