|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۳۷۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته، بر ضرورت شفاف‌سازی دقیق، جامع و به‌هنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تاکید و تصریح کرد: در استان‌ها همه مسائل در حوزه اجرا، باید با هماهنگی استاندار به عنوان نماینده عالی و تام ‌الاختیار دولت پیگیری شود. استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و اشراف داشته و آنها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

رئیس جمهور ضمن تقدیر از گزارش وزارت نفت درباره تلاش برای به صفر رساندن سوزاندن گازهای سمی در مشعل‌ها، خواستار تسریع در به نتیجه رسیدن هر چه سریع‌تر این طرح عظیم، ماندگار و موثر در صیانت از سرمایه‌های ملی و نیز حفاظت از محیط‌زیست شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی با اشاره به شائبه‌های مطرح شده در روزهای اخیر درباره مشاهده آلودگی در انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی، گفت: نهاده‌های دامی و از جمله ذرت علاوه بر اینکه قبل از خرید از مبدا خارجی مورد آزمایش قرار می‌گیرند، در داخل کشور نیز قبل از ترخیص از گمرک مجددا به لحاظ اطمینان از فقدان آلودگی و فساد، آزمایش می‌شوند.

وزیر جهادکشاورزی در مورد سیلوهای همدان نیز گفت: به‌دنبال مسائل مطرح شده در این‌باره، این محموله سه بار از سوی اداره دامپزشکی مورد آزمایش قرار گرفت و علاوه بر آن، یک نمونه هم توسط دادگستری استان برای آزمایشگاه به مرجع استاندارد استان اصفهان ارسال شد که نتیجه همه آزمایش‌ها حاکی از فقدان آلودگی بود و فقط در یکی از سیلوها وجود قارچ بیش از حد مجاز مشاهده شد که محصول آن سیلو نیز با انجام فرآیندهای لازم قابل استفاده در تهیه خوراک دام خواهد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به واردات سالیانه ۴۵۰ میلیون دلار موز و نیز واردات بخش عمده کود شیمیایی مورد نیاز کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خودکفایی در تولید موز از مهر امسال با زیر کشت بردن ۱۵۰۰ هکتار زمین آغاز و در مدت ۳ سال سطح زیر کشت موز به ۵ هزار هکتار خواهد رسید تا موز مورد نیاز کشور در داخل تولید شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده در تولید کود فسفات و پتاس نیز طی ۲ سال آینده به جایگاه مطلوب خواهیم رسید.

سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته، بر ضرورت شفاف‌سازی دقیق، جامع و به‌هنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تاکید و تصریح کرد: در استان‌ها همه مسائل در حوزه اجرا، باید با هماهنگی استاندار به عنوان نماینده عالی و تام ‌الاختیار دولت پیگیری شود. استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و اشراف داشته و آنها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

در ادامه جلسه مهندس جواد اوجی وزیر نفت نیز در گزارشی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای توقف روند سرمایه‌سوزی در مشعل‌های میادین گازی خاطرنشان کرد: در دولت مردمی برای توقف این روند که محیط‌زیست را نیز به شدت آلوده می‌کرد، ۴۲ قرارداد با ۱۷ پیمانکار منعقد شد که تا کنون با مهار گازهای مشعل در میادین غرب کارون، ۲۱ مشعل خاموش شده و مجموع کار ۵۴ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه هنوز روزانه مقادیر قابل توجهی گاز در مشعل‌های منطقه شرق کارون سوزانده می‌شود، قول داد تا دو سال آینده همه مشعل‌های این منطقه نیز جمع‌آوری شود.

رئیس جمهور نیز ضمن تقدیر از تلاش برای به صفر رساندن سوزاندن گازهای سمی در این مشعل‌ها، خواستار تسریع در به نتیجه رسیدن هر چه سریع‌تر این طرح عظیم، ماندگار و موثر در صیانت از سرمایه‌های ملی و نیز حفاظت از محیط‌زیست شد.

رئیسی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به طی روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت همکاری بیش از پیش دولت و مجلس برای تفاهم در بخش‌های مختلف این لایحه با هدف برنامه‌ریزی برای حل و فصل مشکلات کشور تاکید کرد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، از وزرای «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» خواست که همه مقدمات لازم برای آغاز بانشاط سال تحصیلی جدید را تمهید و فراهم کنند.

در بخش دیگری از جلسه امروز محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گزارشی که به مناسبت روز ملی سینما ارائه شد، از افزایش ۳۳ درصدی سالن‌های فعال سینمایی و رسیدن سالن‌های سینما از ۵۰۰ به بیش از ۷۰۰ خبر داد و افزود: در حالی که در ابتدا در مقابل تلاش دشمن برای تعلیق فعالیت‌های هنری در کشور، سیاست عادی‌سازی را دنبال می‌کردیم، امروز شاهد رونق چشمگیر فعالیت‌های هنری در کشور هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جلسه روز دوشنبه شورای‌عالی سینما به ریاست معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه احداث سینما در همه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، کلنگ‌زنی شهر هنر در پرند برای بیش از ۲ هزار هنرمند و خبرنگار و نیز تاسیس بنیاد پویانمایی بررسی و به تصویب رسید.

اسماعیلی همچنین از حمایت‌های دولت در تحقق وعده‌های رئیس جمهور به هنرمندان در زمینه بیمه بیکاری و تامین مسکن به‌ویژه برای هنرمندان پیشکسوت قدردانی کرد.

در ابتدای جلسه امروز رئیسی در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و نیز سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) تصریح کرد: همانگونه که خداوند تاکید می‌کند که امت پیامبر نباید از آموزه‌های عملی و اخلاقی ایشان عقب‌گرد داشته باشد، ما نیز نباید اجازه دهیم آموزه‌های تمدن‌ساز انقلاب اسلامی که امام راحل بنیان‌ گذاشت و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می‌شود، عقب‌گرد صورت گیرد.

رئیس جمهور گفت: امروز دشمن در حال تبدیل ضد ارزش‌ها به ارزش و تطهیر افراد فاسدی چون خاندان پهلوی و متهم کردن کسانی است که تمام وجودشان را برای اعتلای انقلاب اسلامی فدا کردند؛ مناسبت‌هایی همچون سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام باید ما را وادار به تفکر در این زمینه و محاسبه و مراقبه کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین