|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۳۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
رهبر حزب سعادت ترکیه گفت:انقلاب اسلامی ایران بزرگ ترین و شکوهمندترین انقلاب مردمی قرن بیستم است و این، انقلاب مقدس زمینه بیداری اسلامی را در دنیا فراهم می کند.
به نقل از موسسه بین المللی قفقاز «مصطفی کامالاک» در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی های خاصی است که یکی از آنها قیام علیه امپریالیسم جهانی و حمایت از مستضعفان است. این ویژگی باید حفظ و حراست شود.

رهبر حزب سعادت ترکیه بر نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت و صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که با شهامت و مقتدرانه در مقابل زورگویی ها ایستاده است.

«رجایی کوتان» رهبر پیشین حزب سعادت و یکی از مهمترین شخصیت های سیاسی معتبر در ترکیه نیز در سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آنکارا، با تبریک روز ملی ایران بر پایه های محکم دوستی و برادری ایران و ترکیه تاکید کرد و گفت: نباید به هیچ بهانه ای اجازه داد به دوستی این دو ملت بزرگ و مسلمان دنیای اسلام خللی وارد شود.

وی گفت: با علم به اهمیت برقراری روابط راهبردی بین ایران و ترکیه و تحکیم پایه های این روابط به همراه مرحوم «نجم الدین اربکان» نخست وزیر وقت ترکیه در سال 1996 میلادی به عنوان وزیر انرژی ترکیه به تهران رفته و قرارداد تجارت گاز 25 ساله با جمهوری اسلامی ایران منعقد کرده است و امروز اهمیت این قرارداد راهبردی برای دو کشور بیش از پیش روشن است.

«رجایی کوتان»افزود: ایران علاوه بر اینکه میراث دار تمدن بزرگی در جهان است، با انقلاب شکوهمند اسلامی به امید مستضعفان در دنیا تبدیل شده و اکنون کشور مقتدر و مستقلی است که با ایستار شجاعانه خود در قبال امپریالیسم، بسیاری از توطئه های جهانی را خنثی کرده است.

رهبر پیشین حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با تاکید بر اهمیت تعمیق و گسترش مناسبات ایران و ترکیه در همه زمینه ها، از نهادهای مدنی و بخش های غیر دولتی دو کشور خواست در راه نزدیک سازی راهبردی دو کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده و در این راه مشوق و حامی دولت هایی باشند که عزم خود را در این راه گذاشته اند.

«ملیح کوکچک» شهردار آنکارا پایتخت ترکیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار توسعه همکاری ها بین شهرداری های پایتخت دو کشور شد.

وی با اشاره به سفر شهردار تهران به آنکارا گفت: در نظر دارد در آینده نزدیک با سفر به ایران زمینه توسعه و تعمیق مناسبات بین دو پایتخت تهران و آنکارا را فراهم آورد.در این مراسم، علاوه بر «جودت ییلماز» وزیر توسعه ترکیه به نمایندگی از طرف دولت، «ملیح گوکچک» شهردار آنکارا، «یاسین آکتای» معاون بین الملی حزب حاکم عدالت و توسعه، مقامات حزبی، نمایندگان ستاد ارتش ترکیه، سفیران کشورهای خارجی و هیات های نظامی خارجی مستقر در آنکارا، نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه ها و نمایندگان نهادهای فکری، روزنامه نگاران، کارآفرینان، مسوولان نهادهای مختلف دولتی ترکیه شرکت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین