|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران،گفت: صادرات 200 میلیون دلار محصولات لبنی به کشورهای همسایه از جمله کشور عراق در سال 94 هدف گذاری شده است.
 ' علی رومی ' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل کارخانه شیر پگاه خوزستان در شوش،با تشریح وضعیت بازار کشور عراق برای افزایش صادرات به ویژه صادرات محصولات لبنی، افزود:بازار کشور عراق فرصتی مناسب برای تولید کنندگان داخلی است.

وی با بیان اینکه،شرکت صنایع شیر ایران قادر است نیاز کشور عراق را به محصولات لبنی تامین کند،اظهار داشت:با توجه به نزدیکی شرکت شیر پگاه خوزستان به کشور عراق،به منظور سرعت عمل و کاهش هزینه حمل و نقل ، بخش زیادی از تولیدات این شرکت به عراق صادر می شود.

رومی همچنین با تاکید بر افزایش سرانه مصرف شیر در کشور به ویژه استان خوزستان با توجه به بروز پدیده ریز گردها و آلودگی هوا خاطر نشان کرد:در صورت پیشنهاد دولت،شرکت صنایع شیر ایران( پگاه ) آمادگی دارد تا محصولات خود را با تخفیف در اختیار مردم خوزستان قرار دهد.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران سرانه مصرف شیر در کشور را ناچیز خواند و افزود: در حالیکه سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی تا 400کیلوگرم نیز اعلام شده ، این رقم در ایران حدود 80 کیلوگرم می باشد ، که این سرانه پایین ، عوارض سویی بر رشد کودکان داشته و موجب گسترش بیماری پوکی استخوان شده است.

وی میزان تولید شیر و محصولات لبنی توسط 30 شرکت پگاه در سراسر کشور را در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار تن عنوان کرد و افزود:این رقم در سال آینده به یک میلیون و 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.

رومی ، هر گونه افزایش قیمت محصولات پگاه را ، تکذیب کرد و گفت:شرکت صنایع شیر ایران بدون مجوز و هماهنگی دولت ، قیمت محصولات خود را افزایش نخواهد داد.

وی به طرح های توسعه ای اجرا شده در شرکت صنایع شیر ایران در سراسر کشور اشاره کرده و خاطر نشان کرد:مراکز سنتی تولید و عرضه شیر و محصولات لبنی به عنوان تهدیدی برای سلامت جامعه بوده که باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان نیز از صادرات روزانه 30 تن انواع محصولات این شرکت به کشور عراق خبر داد و گفت:محصولات تولید ایران در بازار عراق مورد استقبال قرار گرفته به طوریکه تقاضا برای صادرات این محصولات به کشور عراق رو به افزایش است.

ˈمنصور شاکریانˈ افزود:به منظور افزایش صادرات محصولات لبنی به خارج،کار بازاریابی فروش این محصولات در کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز شده است.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان روزانه 170 تن انواع محصولات لبنی تولید می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین