|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۳۷۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
در پی گزارش تلفنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر حمله یک قلاده سگ ولگرد به دو نفر از اهالی روستای ماهنیان بلافاصله تیم دامپزشکی به این روستا مراجعه و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این دو فرد از عضو یک خانواده توسط سگ ولگرد مورد حمله و گزش از ناحیه دست و پا قرار گرفتند و مشکوک به بیماری هاری هستند.

 سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان رزن از حمله یک قلاده سگ ولگرد به دو نفر از اعضای یک خانواده در روستای ماهنیان این شهرستان خبر داد.

دکتر رضا صمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی گزارش تلفنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر حمله یک قلاده سگ ولگرد به دو نفر از اهالی روستای ماهنیان بلافاصله تیم دامپزشکی به این روستا مراجعه و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این دو فرد از عضو یک خانواده توسط سگ ولگرد مورد حمله و گزش از ناحیه دست و پا قرار گرفتند و مشکوک به بیماری هاری هستند.

 وی افزود: با توجه به احتمال هار بودن سگ، پس از انجام نمونه برداری از مغز حیوان، نمونه برای انجام آزمایش‌های تشخیصی به مرکز تشخیص هاری در استان آذربایجان شرقی ارسال شد.

صمدپور با بیان اینکه ریزش بزاق از دهان، تغییر رفتار، حمله و گازگرفتن اجسام جاندار و بی‌جان برخی از علائم بیماری هاری به شمار می‌رود، تصریح کرد: در صورت مشاهده حیواناتی با این علائم، باید در اسرع وقت ضمن اطلاع‌رسانی به اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت حیوان در محل امنی قرنطینه و از نزدیک شدن به حیوان مذکور خودداری کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین